-
-
Jag dricker också massor med vatten nu. Dumt egentligen, för vi har sovrummet på övervåningen och toan nere, men jag tycks binda så mycket vätska så det blir ingen skillnad i toabesöken ändå. 1 till max 2 ggr per natt gör jag den där trappsvängen.
På morgnarna liknar jag inte alls Angelina Jolie. Min man skrattade i helgen och sa att jag hade "truckchaffismage" för att den hängde ut under pyjamaströjan. >:-/
Min svärfar säger bara "Jaja, hittills har ingen blivit kvar där inne". Jag har inga känningar av att nåt skulle kunna vara på gång. Så idag tänker jag värma choklad och göra ostmackor och sätta mig ute i solen! -
BF +1...
Rent fysiskt känns det ok om jag nu faktiskt skulle råka ha två veckor kvar till förlossningen. Jag är bara så less på att inte alls kunna planera mitt liv. Skulle veckohandla i går och insåg att det är lika bra att t ex inte fylla kylen med mjölk den här veckan. "Bara ifall att"...
Den blivande pappan la sig tidigt i går och sa "man vet ju inte när man får sova en hel natt nästa gång". Och jag tänkte för mig själv att jag inte längre minns när jag senast SOV en hel natt utan störningar. I juli, tror jag? -
BF +3...
Åååh, ännu fler bebisar! Grattis alla! Nu är vi som "ofått" (det heter så i min del av landet )färre än ni som har fått.
Jag har tyckt att jag mår riktigt bra och är precis som vanligt, men i går kväll började jag gråta hos mina svärföräldrar för att min man avbröt mig när jag skulle säga en sak. Så pinsamt!! Och allt jag kunde få fram var "Jag är för trött, jag klarade inte att bli avklippt!". -
Linda och SnutteNuttan: Tänk att det finns killar som står ut med att vi blir så här himla hormonella! Jag och en tjejkompis brukar säga att vi chicks har rätt att alltid kalla oss lite menstruella. Antingen premenstruella, postmenstruella eller bara just-nu-menstruella.
-
*glömde*
BF +5 förresten, inget nytt att förtälja. -
BF +7, inte en pyttekänning... :)
Jag är nog mest trött på att vara bevakad. Alla dessa blickar, klappar och kommentarer... Aaargh! Men igår sa en granne vänligt att "nåja, den som spar han har", och då var jag tvungen att le. Visst är det så, vad fint att min kropp är så stark och att fogarna håller för att bära en fullt utvecklad bebis såhär.
Linda: Ge inte upp. +---(",)---+ *kram*
hild: Grattis till grabben! -
Haha, jag kom på en sak till som gjort mig glad i helgen: Följande telefonsamtal utspelade sig när min utvecklingsstörde kusin ringde:
-Hej, det är...
-Babyn kommit ut än?
-Men hej! Nää tyvärr, den har inte kommit ut.
-Kommer den då?
-Jag vet inte, den har blivit lite sen.
-Sen.
-Ja, den skulle ju ha kommit i måndags, men nu vet jag inte vilken dag.
-Uäää-uähh!
-Ja, så där gråter bebisar ibland.
-Kommer den ut!?
-Jag vet inte?
-April kanske.
-Haha! Den kommer FÖRE april!! -
bhelliom: Att de ens FRÅGAR om vi är hemma när vi faktiskt svarar i telefon! Min mormor brukade säga "Den som frågar det han vet får det katten sket".
Snuttgurka: Eller hur! Det kommer inte bli april för någon av oss här. -
axxette, god morgon!
bhelliom: Du hör ju, bebisar pruttar och skriker. Tänk vad du har det doftfritt och tyst hemma än. -
BF +9...
Aaah, jag har varit helt förkyld i flera dar! I förrgår hade jag t o m lite feberkänningar. Tack lilla baby för att du inte valde att komma när jag var som segast! Idag känner jag mig klart piggare - förutom att jag vaknade 05.00 och kände mig så less på att försöka somna om ännu en gång så jag klev upp och åt frukost med min förvånade man.
hild - Bladspenat?
-
Jag känner mig inte som en tapper kämpe längre. BF +10, men det känns som om jag borde börja leta bekantskaper i "Aprill 2006"-trådarna.
-
En sak till: När du Selmas frågade hur många som blivit Plusare och om det lönar sig så hann jag tro att du menade hur många som gått över tiden. (det kan omöjligt löna sig)
-
Linda, jättegrattis! Hoppas verkligen att jag får uppleva samma sak snart.
-
BF +11.
Tokmaja, snart mmmåste det vara vår tur.
SnutteNuttan: När stänger tråden!? Hjälp, det känns som om jag inte kommer hinna med.
Tack alla för peppande ord. Jag anade att jag kunde hamna bland de sista mammorna i tråden eftersom jag hade BF 27/2, men nu börjar det kännas ensamt kvar på "min" lilla lista! Jag har fått tid för överburenhetskontroll på tisdag men hoppas innerligt att jag inte ska behöva fara dit.
Ser vad ni skriver om utetemp. Jag har väninnor som lägger en tillklippt bit liggunderlag i botten av vagnen för att isolera underifrån också. Jag bor ju då alltså i en landsända där vi nyligt haft mellan -12 och -28 grader i två veckor. :-/ -
Min barnmorska säger att det inte finns något sätt att starta en förlossning. Varken färdknäppar, torka fönster, bowla, åka på guppiga vägar eller något annat. Men att man däremot kan hålla processen vid liv sen den väl startat genom att vara uppe och röra sig så mycket man orkar. Vad tror ni om hennes teori?
-
Jag är mamma nu!!
Är på BB nu, ville bara skriva till er och berätta att i går 12 mars kl 16.44 kom vår lilla Julia. 13 dagar sen, 55 cm lång och... 4965 gram tung! Jag har gått sönder riktigt illa, men just nu spelar det ingen roll. Förlossningen blev utdragen eftersom hon var så stor och min livmoder blev för trött för att trycka. Värkstimulerande höjdes till slut från 30 till 500 ml! Alla mår bra och självklart tycker jag att just mitt barn är världens sötaste. -
*lycklig*
Jag ska gå tillbaka och läsa vad som hänt sen jag skrev till er från Bb. I går var en fruktansvärd dag. Först en sömnlös natt, sen en sömnlös dag. Vår lillvän hade gaser i magen och när hon grät kände jag mig så otroligt maktlös. Men idag! Alla har sovit, och det gör hela skillnaden!
Ser att ni diskuterar vikt. Jag gick upp 17 kg. Julia vägde ju 5 kg, så direkt efter förlossningen var ca 7 kg borta. Idag, en vecka senare, har jag rasat totalt 11,5 kg. Jätteskönt för kroppen att bli lättare! -
Över till något tråkigare: Jag har tappat kontrollen över mitt underliv. Jag känner inte alltid när jag måste på toa för att göra "det stora", eller rättare sagt - när jag väl känner det så är det för att det redan börjat komma ut och nu ett par gånger har det hänt att jag inte hinner sätta mig på toastolen utan får det utanför. Och då gråter jag av skam och frustration. Jag kan inte knipa där bak, jag känner inget!! Det gör att jag inte är så sugen att gå längre promenader eller åka och hälsa på folk än.
Någon mer?