• axxette

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

malinz 81: Precis som kanske en Saga skriver, så kan man få vänta hur länge som helst...

morotsjos: stackars sonen, och dig! Du knaprar väl vitpepparkorn? jag tror stenhårt på den metoden för att slippa kräksjuka! Har undsluppit flera gånger, men man vet ju förstås inte anledningen.

Jag vrålar gärna om två veckor!!! Har ju faktiskt längst kvar av alla här, om man ser på bf iaf...bf sista februari

• axxette

Hej och välkomna ni nya!

Är helt slut, har haft pappa med fru och min farmor och farfar på besök, mannen är bortrest så jag skötte det mesta själv. De lekte med sonen hela dagen och han var lika trött som jag innan han somnade.

I övrigt en mycket bra dag utan särskilda krämpor

Ha en bra lördagskväll!

• axxette

Godmorgon!
    Hujujuj, vad segt, mannen är ju bortrest och jag som är van att få ligga kvar när han går upp och tar hand om sonen, var alltså tvungen att rusa upp i morse när sonen vaknade, kl. 6.10
    Då skulle han promt sitta i soffan och vänta ut Bolibompa som börjar 7.00, först då kunde jag småslumra en timme innan frukost.

Lajban: vad gör din sambo i Spanien? Kommer han hem till förlossning eller ska du ha någon annan med dig?

Linda: Vad jobbigt med smärtor, har du ont även när du ligger ner och vilar?

Morotsjos: hur går det med magsjukan? Har du klarat dig?

Ha en bra söndag ni alla!

• axxette

Kikar in efter den värsta dagen på mycket länge. Vi har bråkat halva dan jag och sonen, usch vad trist. Sen somnade han inte förrän en timme efter normal sovtid Har inte fått en minut själv i dag! Skönt att gå till jobbet i morgon :-/

Stackars stackars morotsjos! Stackars din son också! Min son blir sååå olycklig när han är sjuk och inte får gå till förskolan.

SnutteNuttan: jaaa, hur dum får man vara, *fnissar* jag har gjort samma tabbe jag, men då åkte jag hem och tog IKEA en kväll i veckan i stället. Kom ni hem med något då eller var allt slut? Det brukar ju vara så att just det man bestämt sig för är slut.

Sidenlakan: har sovit i sånna en enda gång, aldrig mer säger jag. Är man det minsta torr på huden är det ju helläbbigt att röra sig mellan lakana. Nä, bomull för mig! Nu är det försesten dags, har varit en riktigt lång dag i dag och jag är supertrött! Godnatt!

• axxette

Caza: Spännande med bröllop! Vad för sorts bröllop är planerat?

Anniqa: Be att få en utvecklingssamtalstid tidigare! Det är säkert inga problem!

Jag mår jätteolika olika dagar, i går mådde jag bra, lite tungt att röra sig, men i övrigt inga krämpor. I dag är jag seg i hela kroppen, får sammandragningar bara jag lyfter ändan från soffan eller stolen...

Sonen har begynnande dubbelsidig örninflammation, skulle ju till förskolan i dag efter ett par febriga dagar hemma. Men i natt sov han oroligt och gnällde över ont i örat, så jag gick till VC i dag. Röda trumhinnor på båda örona Bävar för nästa natt, tänker ladda med panodil!

Hoppas ni får se det ni vill på ul, morotsjos!

• axxette

Kanske en saga: min mage är inte i form, jag vill gå på toa, men inte magen Tur att det finns katrinplommon. Jag kan inte slarva med maten, är hungrig jämt... Men visst är man mer lättpåverkad när det gäller mat, får jag inte mat blir jag skitsur och trött. Måste äta med 3 timmars mellanrum.

Min bebbe suger nog också på tummen! Bökar och stökar neråt som bara tusan.

Nattvinge: Så du fick bli sjukskriven alltså, de är ju sååå restriktiva med det numera. Har du fått besked från f-kassan att det är ok ännu? De är ju också så restriktiva, åtminstone i vissa regioner.

morotsjos: härligt att bebbarna verkar må så bra! Förstår att du känner dig riktigt tung redan, med 4 1/2 kilos bebbe i magen.

• axxette

Lägger mig i snacket om bedövning: Jag gillade både lustgas och EDA, framförallt EDA! Det var ju att komma till himmelriket när det började verka, jag kunde vila ett par timmar och ha bra kraft till krystvärkarna. Hinner jag, tar jag definitivt EDA! Annars får jag väl klara mig med lusten.

• axxette

Oj, här har det varit full fart sen i går vid den här tiden, kul!

Julius: Bra tips om maten, men jag äter alltid fullkornsbröd och pasta, så magen är liksom van vid det. Det krävs lite hårdare tag med min mage... katrinplommon fungerar hyfsat.

Anniqa: Kan du skicka lite norrländskt lugn???

Linda: monster vet jag inte, men nog blir man lite konstig och kan säga skumma saker. Jag sa nog inget elakt, men narkosläkaren som lade EDAn fick höra både det ena och andra hur han var min idol och att han var välkommen åter...

Skånenettan: stackars din bm... men hon har säkert varit med om värre än så, det kan du ju trösta dig med...

cast77: Gnäll vidare, vi finns här för allt!

TV: Följer Prison break, verkar riktigt bra hittils, men ganska förutsägbart... Är det ingen av er som kollar Buffy? Det är en av mina favoritserier, går i repris nu.

Huu, vilken läskig natt Lajban! Hoppas du kan sova ordentligt i natt!

Själv fick jag sova i natt, skapligt i alla fall. Längtar nu tills mannen kommer hem på söndag... Lajban och alla andra som är mycket ensamma med sina barn- ni är fantastiska! Att ni bara orkar!!!

• axxette

Godmorgon!
    Varför måste bilarna åka precis bakom benen på mig när jag går över övergångsstället? Har de inte ett par sekunder över och vänta tills jag har vaggat hela vägen över??? *irriterad*
    Annars är jag på gott humör i dag, än så länge. Har ni också lättare att bli irriterad nu på slutet? Jag tycker jag har hållt humöret på ganska bra nivå under hela graviditeten, men nu börjar det dala.

Lajban: Kunde du sova något i natt?

Ja, visst är man nyfiken på vad det är för krabat där inne?! Men jag är mer nyfiken på humör, matningsfrekvens och magstatus på bebis, än på könet. Man vill ju inte ha en skrikbebis som är sur jämt, vill äta jämt och har ont i magen och skriker för det... Könet säger ju så lite om vad det är för person där inne, men visst vore det kul att veta könet också...

• axxette

5,7-2,0 räcker gott och väl för mig!

skönt morotsjos att det löser sig så bra med förskolan!

Stackars Linda! Du kan ju inte rå för att det kommer snarkningar... en tröst är att jag också snarkar mycket. Min man kör med öronproppar, det funkar bra tycker han.
    Tipsa Fredde! Skönt att du fick sjukskrivning föresten.

'vill inte heller gå på övertid*

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!