Inlägg från: Sarasnaran |Visa alla inlägg
  • Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Hugo vill gärna vyssjas till sömns. Att bara lägga ner funkar inte här tyvärr. Att ligga ensam och sova vill han inte heller. Dock gör vi som så att när sista amningen är gjord innan vi går och lägger oss på kvällen så lägger vi honom i vaggan för att han ska vänja sig lite grann iaf. Sen nästa gång han vaknar så får han ligga mellan oss i vår säng. Fungerar ganska bra faktiskt. Nattetid när det är mörkt i rummet så kan han själv ligga och sutta på nappen och somna om vi håller på honom eller håller honom i handen eller så, så han känner att vi är där. Annars vill han gärna ligga på oss dygnet runt om han får.
    Nu till exempel så sitter han på mig i sjalen och sover.

kidA - Spännande att se vad han gått upp imorgon!

snöfall - Vi började med napp redan första dygnet och tyckte det var sååå bra för han verkade ju nöjd. Dock så sabbade vi själva amningssuget och nappen åkte i sopen på momangen när vi kommit hem och märkte att det inte fungerade.
    Nu fungerar dock nappen kalasbra!
    Det är verkligen olika det där med barn/napp/sugebehov/vanesak/amning. Inget barn är det andra likt och man får nog testa sig fram och se vad som fungerar för just er lilla knodd.
    Vad gäller mjölken och så, så tror jag inte du behöver oroa dig sålänge hangår upp i vikt. *kramar om*

Imorgon ska vi åka till en som gör fotavtryck och sen gör avtrycken i glas.
    Kul minne att ha.

Nattinatt!

Nybliven stolt mamma till Hugo - född 17/2
  • Sarasnaran
    Selmas - Jajemen då blir det en sprillans ny tråd i föräldraforumet! Tjohooo!

kidA - Gräddtutte! Hihi!!

Idag var vi då och gjorde fotavtrycken. Kommer bli så fint!
    Ska kasta in bildbevis om tre veckor när den är klar.
    Imorgon blir det bvc! Spännande som vanligt.
  • Sarasnaran

*trött Snutt tittar in*
    Fått sova minimalt inatt. *piper lite*
    Hugo har varit en knölval nämligen. Inte sovit mycket på dagen idag heller.
    Kanske får man sova inatt då.

Weiring - Kul med kusin!
    Hugo får också nära kusiner så att säga. Hans kusiner (tvillingar) föddes den 11 januari. Kul för dom när dom blir lite äldre.

Jag längtar tills jag kan flytta tråden till föräldrar!!

• Sarasnaran

Officiellt så är det Caza och Tokmaja kvar, men den senare har nog fått sin bebis redan. Hihi!

Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Sarasnaran

Tokmaja har blivit mamma!! Hihi!
    Grrrrrattis!!!

Jag väntar dock att uppdatera tills vi fått ett datum på när klimpen kom ut. Antar att det var igår, men för att vara på säkra sidan så väntar jag.

Nu ska jag ta itu med disken.
    Fast om någon av er känner er manad så är ni välkomna!

• Sarasnaran
    Linda - Inte är du en dålig mamma för det! *är bestämd*
    Jag kände som du dock, kände mig helt fullkomligt värdelös när det strulade de första dagarna. Men som du själv säger, man gör vad som är bäst för ditt barn.
    Och när du känner dig trygg i vad du gör med lille Melwin så känner sig också han trygg.
    Köp amningsthe förresten! Det fick det verkligen att rinna till för min del.
    www.minimundus.se

Min lille fis har ont i magen.
    Han gråter så förtvivlat emellanåt.
    Mitt hjärta går i bitar!
  • Sarasnaran

Minifom ges här också... Banan är det enda som går ner i min mage i fruktväg.
    Mjölk och choklad däremot, där kan jag skärpa mig. Tack för tipset Julius!
    *stoppar sista chokladbiten i munnen och hoppas ingen ser *

• Sarasnaran

Hejsan hej!

Jag älskar mina sjalar jag.
    Det är det bästa Hugo vet att få sitta i sjalen.

Jag har gått ner 12 kilo... Jag går gärna ner 12 till även fast jag nu gått ner allt jag gick upp. Gnägg!
    Jag längtar så tills snön smält bort här, för då ska jag ut och putta barnvagn. Jag gillar inte vagnen dock... Tycker den är tung. Eller ja, den ÄR inte tung men jag är ju van vid att bära honom i sjalen och då blir vagnen tung i jämförelse.
    Meeen, dessto bättre träning då'rå.

hild - Jag kan inte ha mina vanliga byxor än trots att jag gått ner allt efter förlossningen.
    Jag har en massa geggmage som gör att allt sitter åt h*lvete på mig nu.
    Flåset är braaaa mycket bättre nu än när jag var gravid.

Nu blir det nattinatt här.

• Sarasnaran

Va märkligt att ni pratar om gördeltrosor!
    Jag beställde sådana igår faktiskt.
    Vi ska på tvillingarnas dop den 8:e april och jag tänkte ha kjol, men då ska jag banne mig inte ha slapp mage. Så det så.

Vet ni vaaad!
    Hugo vände sig igår från mage till rygg när han låg på golvet!
    Tidigt som tusan!
    Tokunge!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!