Inlägg från: Linda å Fredde |Visa alla inlägg
  • Linda å Fredde

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Tackar ödmjukast för receptet SnutteNuttan
    Detta ska jag verkligen prova!!!
    Mannen min tror att jag har blivit tokig.. Från att inte baka alls, till att göra det nästan hysteriskt...*skrattar*

Idag har jag planer på att åka in till s-valls city!! Var så längesen sist och jag behöver se mig omkring lite..få andas lite "storstads"luft! Ta en kaffelatte på Waynes Coffe å bara vara...

På tal om att raka benen. Skulle man inte få mer hårväxt under graviditeten?? Har knappt nå hår på dessa blåsprängda ben numera.. Glad för det givetvis, lite fundersam bara.. Men bikinilinjen...Hjälp!!
    Nu ser jag ju ingenting heller.. Har redan varit med om en liten olycka då hyveln skulle fram..
    Visst, Fredde kan ju hjälpa till. Men jag orkar inte vänta på honom, orkar inte stå där i duschen å huttra, orkar inte ens ropa...vill bara in i duschen åsså ut. Har jag sagt att jag är rastlös???

Sitter å funderar på detta m föräldrarpenningsdagar... *sliter mig i håret* 180 dgr, 240 dgr, 390 dgr, 60 dgr...

• Linda å Fredde

Julius- åååhhh vilken fin tavla!!!! Är det ngt som jag INTE kan, så är det att brodera.. inte sticka heller.. Superfin!!!

Axxette- tack!! Uppskattas verkligen. Ska läsa igenom lite papper imrn åsså kommer jag m frågor till dig sen ..

Nu ska jag fortsätta att mysa m Fredde i soffan *ler*

• Linda å Fredde

Snuttan- Men oj!! Visste inte att den kan sticka sin kos så pass "långt" innan förlossningen.. Men vad vet vi, det kanske är dags för lille bus att komma och göra er sällis nu?? Håller tummarna ifall det sker ngt

Anniqa- Välkommen tillbaka, har funderat på var du hållt hus *ler* Känns som jag styper lille Rolle då jag ska på med skor, strumpor och dylikt.. Hoppas att värken försvinner.. kanske det är ligamentsmärtor?

axxette- okey.. har läst igenom en massa papper nu ang dettta m föräldrapenning. 240 dgr var, men Fredde kan ge sina till mig, utom 60. Så långt är jag med.
    De första 180 dgr med SGI, sen då? -Resterande 210 dgr kan bet ut som SGI eller "lägstanivådagar"??? Vad katten är det??(totalt 390 dgr)
    Fredde kommer bara att utnyttja sig av sina 60 dgr, jag ska få resterande. Vilket är 420 dgr?? Det bara snurrar.
    Tacksam för hjälp.. får liksom inte matten att gå ihop här...

• Linda å Fredde

axxette-
    Men..garantidagarna, är det ngt som ska vara inräknade i dessa 420 dgr??? Är det dessa 60 dgr vi pratar om.? tror jag blir tokig...
    Få se nu om jag har fattat detta.. 180 dgr med SGI, sedan då? Står ngt om 90 dgr m lägstanivådgr. Är det ngt som jag tar ut i samband med dessa 180, eller menar du att jag ska spara dessa till senare??
    Är jag dum i huvudet, eller är detta struligt??
    Du ska ha ett stort tack för att du hjälper mig

• Linda å Fredde

Ellynil- Grattis till lägenheten!!!

Frutti- men va??!! Aldrig mer glömma mobilen!! Och ta med dig sällskap nästa gång som du ska ut på en tur?

Morotsjos- Tack!!! Blir sååå glad för att jag får hjälp!! Nu börjar saker å ting fastna. Ska fundera över detta ngn dag, sen kommer d säkert fler frågor.. *skrattar*

Kanske en saga OCH SnutteNuttan- gelehallon??!! *skrattar* Herregud vilka bilder jag får..
    Väntar med spänning på era inlägg var dag. Blir fundersam på om ni kommer få först av alla här..

MinervaSkugga- välkommen

Varit hos BM idag.
    Blodet forsade från mitt finger efter att hon tog blodvärdet.. åsså ställde jag mig på vågen efteråt & blödde ner den oxo..- 84 kg!!! Å jag som trodde att jag INTE gått upp ngt sedan sist!! 4-5 kg på 2,5 vecka!!!!!
    SF måttet ligger på 32cm! Och jag går in i vecka 34 imrn? Bara växt 2 cm alltså sedan sist..
    Nu vet jag inte vad jag ska tro. Normalt? Kanske, kanske inte..
    Rolles hjärtljud ligger på 156, blodtryck 120/70 och blodvärde på 112.
    Mera järn för mig alltså.
    Jaha, alltså kan vi konstatera att Linda har gått upp 17 kg från inskrivningen. Inte konstigt att jag är andfådd?

Nu ska jag trippa in å titta på morotsjos och malinz81 magbilder

• Linda å Fredde

Snuttan- var in å kikade på din BF, en dag innan mig alltså.
    Ser att vi räknar lite olika. Jag räknar som dom gör på MVC, fulltgångna veckor alltså.
    Alltså, skönt att veta att jag inte är så liten Eller magen iaf...hehe..

Glömde berätta; Rolle har INTE vänt på sig ännu.. Antar att det finns tid för det ännu Fortfarande full rulle i magen, känner sparkar lite här och där!! Speciellt mkt strax ovanför min högra höft.. Långt ut på magen alltså.. Inte skönt!! Men vad gör det, rolle får gärna plåga mig, bara h*n är nöjd å mår bra

• Linda å Fredde

*ASG* Ja, vi menar samma... hohohoo..
    Tokigt det kan bli.. Hjärnan min är inte att leka med längre. Minnet har totalt sviktat och resterande funktioner går på sparlåga

Kan verkligen bli jobbigt ibland.. Tur att jag har en lista på kylskåpet där jag skriver upp det viktigaste.. Sen ska jag bara komma ihåg att titta på den dagligen..eller helst flera ggr/dag.. hmmm...

• Linda å Fredde

Med tanke på att jag har gått upp 17 kg *skriker inombords* så har jag insett att det är vatten som gjort att mina fötter är lite svällda och att ringarna börjat sitta tajt..
    Min BM har iofs varnat mig om att jag kommer att gå upp lite mer än normalt, pga att jag inte kan röra mig i samma mån som andra..
    Men det känns förjävligt, rent ut sagt, när man inser hur mkt man gått upp.. Fredde är en lättviktare i jämnförelse... *rullar m ögonen*

I natt har jag sovit sååå otroligt dåligt!! Rullat runt, varit på toaletten 3 ggr (morotsjos, vi är 2...) och liksom bara suckat mig fram genom natten.
    Ingen bra dag idag.. Så jag läser mest bara idag, hjärnan är inte med..
    Ni är så dutti på att skriva tjejer

• Linda å Fredde

kidA- Klart att man kan sola, MEN risken finns att du kan få pigmentfläckar...som inte går bort!! Så jag varnar nog lite... Själv har jag inte vågat. Fick lite fläckar av solen i sommras, d räckte.

Brun utan sol..har aldrig provat. Puder däremot
    Lycka till!!

• Linda å Fredde

Typiskt!! Missade det där programmet igår!! Rev å slet i lådor för att Rolles kläder ska få plats istället.. Hade totalt glömt bort programet.. kanske inte så chockerande, mitt minne existerar inte..

Sex och samlevnad. Jobbigt!
    Vill sååå gärna, men min sambo verkar inte vara med på notena längre. Fick iofs ont sist vi försökte, så detta med sex är ngt som får finnas på läpparna till dess att Rolle kommit och blödningarna har gett med sig.. Tyvärr..
    Håller tillgodo med kel å gos ist

Här sovs det fortfarande dåligt. Vaknade vid 12 idag, av att telefonen ringde. Annars hade vi nog sovit vidare..
    Nu vet jag vad alla klagat över en längre tid. Har varit lyckligt lottad så här länge iaf, inte dumt.
    Dessutom har mina ligamentsmärtor trissats upp yttligare!! Kramper under nätterna och väldiga sammandragningar, blir liksom en följd av kramperna..

BB- här får man ta emot besök. Mellan klockan 18-19. Alltid ngt.. Men jag vet inte om jag vill ha besök faktiskt..
    Om vi blir kvar någon dag, så vill jag ta det lugnt och bli bekant med Rolle. Lyssna och lära, utan en massa spring och störande moment.. Det kan man ta när man kommer hem.
    Vill liksom bara få vara en stund, jag, Fredde och Rolle...

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!