Inlägg från: bringiton |Visa alla inlägg
  • bringiton

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Linda - varning för smeknamn! Ett kompispar kallade magen för "Valton" på skämt och idag heter pojken så.

Svimningsattacker... Jag har inte haft fler. Jag har mobilen med mig nu. *lovar*

Webbisar... Det beror på vilket BB vi väljer, jag velar fortfarande fram och tillbaka. Köra 6 mil till ett annat län och inte få göra det där 1:a hörseltestet eller köra 8 mil till ett megasjukhus i vårt eget län där pappan kanske inte får plats att sova över?

Sex... Haha, jaa ni. Varannan vecka nu kanske. Om ens det.

Namn... Tjejförslagen är Julia/Emilia. Killförslagen är Aron/Alex/John/Jonatan. Kommentarer på det?

Vikt... Nu har jag gått upp 10 kg i vecka 34. Det känns rätt ok, jag tröstar mig med att jag inte kommer att fortsätta gå upp i all evighet. Vigselringarna ligger på sängbordet sen en vecka tillbaka, de började sitta hårt och det krävdes två och kallvatten för att med våld få av dem. Så nu får de ligga där.

• bringiton

VEM av er var det som ville ha mitt recept på saffransbröd i långpanna före jul? Jag vet att det är helt sent men.. Det kommer ju fler jular?

• bringiton

Buffa: Välkommen hit, jag har sama BF-datum som du!

Hörni... Vi har konstaterat ett märkligt fenomen här hemma. Ibland är babyn helt galen där inne, och jag sitter och suckar eller skrattar åt hur magen går i vågor. Men - när min man lägger sin hand på min mage för att få känna... så upphör alla rörelser totalt 9 ggr av 10. Som om babyn "vet" att jag förväntar mig att den ska göra bara EN stor spark till. Min man blir mäkta nöjd ändå och säger att han har "magic hands".

• bringiton

SAFFRANSBRÖD I LÅNGPANNA

150 g smält margarin
    5 dl mjölk

- värms till 37 grader -

1 pkt jäst
    2 pkt saffran
    10-12 dl vetemjöl
    1/2 tsk salt

Blandas till ganska lös deg. Häll i smord långpanna. Markera upp rutor med kniv, ca 6x6 cm. Låt jäsa i 30 min.

Fyllning:
    1/2 ask Philadelphia-ost
    150 g rumsvarmt smör
    3 dl florsocker
    3 msk vaniljsocker

"Tumma" i varje ruta, klicka ner fyllningen. Strö över pärlsocker.

Gräddas i ugn 200 grader, ca 12-15 minuter.

• bringiton

cast77: Nu har jag läst din förlossningsberättelse och nu är hela skärmen genast väldigt suddig.

• bringiton

*får också limpan ibland*

I går fick jag höra om en kvinna som skulle föda. Hon krystade och så kom det ut... en fot! Sen stannade allt av, och så låg hon där med en liten fot som stack ut! Jag skrattar fortfarande förskräckt medan jag skriver det åt hur hemskt det måste se ut.

Jag väntar tålmodigt på säsongsstarten av Lost, som är den enda serien på många år som jag följt med intensivt intresse för "hur det går för alla". Medium och Commander in chief får bli utfyllnad.

I går kväll var jag nära gråten för att jag var så less på min nya kropp. Axlarna ömmade av alla nattliga vändningsförsök. Magen var stram och ivägen. Halsen brände. Kinderna blossade. Fingrarna svällde. Ryggen värkte. (Ni vet...) Min man tröstade mig så gott han kunde. Idag är det 40 dagar kvar enligt beräkningen, och jag hoppas Verkligen att jag slipper 20 dagars övertid.

• bringiton

Weiring, välkommen hit! Jag har bf 27/2, så vi är åtminstone ett par st som "statistiskt sett" får vänta medan de andra chicksen i den här tråden får välkomna sina små till världen.

En kompis fick sitt 1:a barn i somras. Hon gick en vecka över tiden, förlossningen tog totalt 4h och hennes barn fixerade sig aldrig innan. Så... vad vet man? De kanske aldrig fastnar. Min baby var nära en dag, jag kände plötsligt ett jättetryck neråt. Men då blev den helt vild och bände sig loss. Måste de fastna? :-7

• bringiton

Kanske en Saga: Men... Jag fattade ditt inlägg som att du menade att du höll tummarna så hårt så att de värkte, inte att du önskade nån annan smärta. Prova läs dina egna rader igen.

SnutteNuttan: När startade du den här tråden för 1:a ggn, vet du det? Vi har följts åt ganska länge nu.

• bringiton

Jag hör också till de bakre i ledet. Urless! :-/ I förrgår var jag superpigg och glad. I går var jag bara trött, tung och haltande. Grät så jag skakade på redan på eftermiddagen. Var faktiskt också på Lindex i går, köpte en jeansklänning för 34,50 utan att veta om vi ska få en lite tjej men bara för att den var så grymt söt och nästan gratis!

13/2: Anniqa
    14/2:
    15/2: skånenettan
    16/2:
    17/2: kidA, snöfall
    18/2:
    19/2:
    20/2: SnutteNuttan, Nattvinge
    21/2: Linda å Fredde, Malinz81
    22/2: Julius(/Gullivers resa)
    23/2: Caza, cast77
    24/2: Kanske en Saga
    25/2: Harley
    26/2: Kasper
    27/2: Terran, frutti
    28/2: axxette
    1/3:
    2/3:
    3/3: morotsjos

• bringiton

Hej tjejer!

Linda och Kanske en Saga: Det är skönt att ha ett "gnällplank" ibland.

I fredags var jag hos bm igen. SF 36, babypuls 150. Och - nu har babyn fixerat sig med skallen nedåt!! Det har jag inte märkt, möjligen blir jag inte lika lätt flåsig nu. Ett tag kunde jag prata mig andfådd!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!