Inlägg från: morotsjos |Visa alla inlägg
  • morotsjos

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Phuuuuu *suckar lättat* Vi är ensamma hemma igen, dvs maken, sonen och jag. Klarade de sista tolv timmarna utan att strypa svärfar och känner mig rätt duktig. Hade kanske känts skönt att vräka ur sig ett och annat, men det hade knappast gjort någon gladare, det är trots allt makens pappa och det är ju inte så käckt om vi inte kan dra jämnt. Men när jag tänker på att han sa att jag är så "jävla petig" och att det "går honom på nerverna" så undrar jag om jag inte trots allt skulle ha givit honom svar på tal.

Sova var det någon som pratade om. Faktiskt har jag sovit ganska bra några nätter nu, förutom att jag delat säng med sonen eftersom svågern sovit i sonens säng. Inatt är jag solo i min sänghalva igen *skönt*.

Ler lite när jag läser om stora magar. Jag är redan större än vad jag var någonsin med sonen. Och jag är bara i v 31... Gissa om magen är ivägen!

• morotsjos

Tror inte att det är möjligt att förstå hur otymplig man känner sig med stor mage och extrakilon om man inte varit där. Men tycker att maken gör ett gott försök och avlastar så gott han kan. Jag ligger väl också på sisådär plus 15-16 kg, inte så kul och mer lär det bli. Men jag har slutat fundera så mycket på det (mer än att jag är otymplig då), tänker inte sätta mig på "diet" tills småtrollen kommer för då blir jag deprimerad på allvar (skriver hon och stoppar in ännu en av svärmors drömmar i munnen, himla goda kakor ).

Här har snön vräkt ner hela dagen och för en skånetös som jag känns den knappa halvmetern vi har som maaassor av snö. Dessutom säger de att det ska bli ännu värre imorgon. Tur att vi har handlat idag så att vi klarar oss flera dagar om vi blir insnöade (bor 1½ mil från civilisationen).

Dags att gå och ta tag i middagen, spaghetti och köttfärssås blir det här. Skönt med inte-julmat. Tjingeling!

• morotsjos

Har ingen erfarenhet av åderbrock, så jag har inga tips.

Kanske en Saga, här är en fd vv:are till, gick ner 13 kilo före förra graviditeten och lyckades gå ner allt utom 2 kg på egen hand. Sen blev jag gravid igen, så sen har det inte varit mer viktnedgång. Men det kommer en tid efter graviditeten också. Man får väl finna sig i att det inte går på två veckor, men som en del säger, tar det nio månader för kroppen att uppnå det höggravida tillståndet man är i när man får barn så får det väl ta nio månader att "återställa" den. Tror att det är en ganska bra riktlinje, även om det är aptråkigt att vara tjock och degig första månaderna efter förlossningen.

Kladdkaka lät gott

Nu är det sovtid. Utanför snöar det, säger som Nalle Puh "Snön vräker ner, tiddelipom, allt mer ju mer, tiddelipom, allt mer ju mer, tiddelipom, det snöar". Är nog insnöade imorgon, på allvar...

• morotsjos

Jag fick kramp tidigt imorse, och har fortfarande som en knut på höger vad. Ajajaj. Hade aldrig det med sonen, men nu verkar det bli en vanlig företeelse. Har haft lite känningar tidigare, men nu imorse gjorde det verkligen jävulskt ont.

Snösnösnö. Fast vi är nog inte insnöade, för det kommer en och annan bil mellan varven. Dock har vi inga planer på att ge oss ut om vi inte måste. Provianterade ju igår så att vi klarar oss ett tag. Men det är fint med snön, synd bara att sonen totalvägrar att sätta ner sina små fötter i snön... Blir inte mycket pulkaåkning då.

• morotsjos

Får väl kolla med bm om magnesium, har fortfarande småont i vaden...

Vikt igen. Fick HM-katalogen igår och satt nyss och tittade på snygga modeller i fräscha sommarkläder. Minns att jag verkligen kände mig jättelåg några månader efter sonens uttåg ur magen, för jag kände mig bara tjocktjocktjock. Försökte tänka på vad jag åt, men dels hade jag ett grymt sötsug och dels hade jag aldrig tid att laga vettig mat, blev mycket halvfärdigt och inte så mycket grönsaker alltid. Gissar på att den biten inte blir bättre den här gången, nu kommer det ju att vara tre barn som ska tas hand om... Men, det som tröstar mig nu är att jag ändå gick ner allt utom 2 kg, och det utan ansträngning. Den stora viktnedgången kom dock inte förrän sonen var uppåt halvåret då jag ganska plötsligt tappade flera kilo. Sammanfattningsvis kan man väl glömma Beach 2006 på en gång, får satsa på att vara smal och snygg sommaren 2007 istället

Och ny snörapport, det snöar fortfarande...

• morotsjos

SnutteNuttan, här kan du läsa om GBS

www.vardguiden.se/Article.asp

Håller på att baka bröd. Sonen ville "bakka boulla" och brödet i frysen är slut, så det passade ju bra. Men han var med under degberedningen, sen var det snölykta utomhus med pappa som gällde. Han har i alla fall kommit över sin rädsla för snö

Känner mig susig i huvudet idag. Och har lite sammandragningar. Har inte haft det på länge inser jag. Får bli en lugn kväll.

• morotsjos

Både ricotta och mascarpone är fritt fram. Gillade också Mat-Tinas recept idag. Får väl se om det blir något av den varan till nyår. Hon börjar förresten "tjocka till" sig nu, är det i mars det är dags för henne eller?

Känner mig lustigt nog inte det minsta ledsen över att jag inte får dricka rödvin på nyår, är inte alls sugen. Saknade det mer förra graviditeten, inte för att det var svårt att avstå men det är ännu lättare den här gången.

Sovdags!

• morotsjos

Go SnutteNuttan! Hoppas att din insats förbättrar livet för oskyldiga barn!

Jag har varit och shoppat *nöjd*. Ett par jeans, ett par manchesterbyxor, en boobtröja jag spanat på ett tag och ett par riktigt tantiga (men gud så sköna) mammatrosor. Affären ska upphöra (och bli del i en mammaklädeskedja) så det var 40% på alla mammakläder och 30% på alla amningskläder, så det kostade inte ens en förmögenhet. Hoppade i jeansen så fort jag kom hem, ljuvligt med något att byta till från mina eviga svarta byxor. Kanske ska passa på att ta en magbild i de nya fina byxorna med min fina "bebisar"-tröja. Men avvakta en stund med att ila till mitt krypin, för jag har inte tagit någon bild än.

Ha en trevlig kväll!

• morotsjos

Två nya bilder. Dels "vanlig" magbild under min graviditet och dels en bild som visar tröjan i bildgalleriet. Jag börjar verkligen bli stooor inser jag när jag ser bilderna...

Gott Nytt År på er om vi inte "ses" förrän 2006!

• morotsjos

Kanske en Saga, har en vanlig bebiströja också, köpte den när jag väntade sonen. Men det känns ju liksom inte rätt när det nu är två i magen...
    Här är det en strålande vinterdag, 60 cm snö och fint väder. Tittar på fåglarna som äter den av mig upphängda fågelmaten och lyssnar på sonens senaste tillskott till skivsamlingen, Alla Snubbar Vill Ju Vara Katt och Balla Trazan Apansson *nostalgi*

Än en gång, GoTT Nytt År!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!