• Selmas

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Tokmaja: Jag vet en som va från Alingsås mamma2004 & hon födde barn granne med mig dvs på NÄL i Trollhättan. Är Borås närmre eller bättre?

• Selmas

JIPPIE!!!!
    Grattis Linda & Fredde till lille Melwin!!!

• Selmas

Vilka är det nu som är kvar i denna tråden som ännu inte fött? det kan väl inte vara så himla många nu väl?!
    Snöfall & frutti & vem mer?
    Ni tappra kämpar!!!!

• Selmas

Grattis Snuttgurka oxå till bebis!
    Ni andra med enormövertid får väl ta & färdknäppa hela natten så blir ni nog föräldrar i helgen!!!
    Namn är klart & vår prinsessa ska heta Selma Love Beatrice. Inga släktnamn alls utan det enda sombetyder något är att hon är vårat kärleksbarn & Love betyder kärlek & vi gifte oss den 2/10 när Love har namnsdag! Hade tänkt Birgitta efter mig istället för Beatrice, men det vart inte så.
    Vi kollar oxå ang dopdag,men svårt i dessa konfirmationstider i maj. Har dock prel bokat den 25 maj så vi får se om alla kan komma då i släkten. Bra med långhelg eftersom det är långresta gäster i släkten samt att vi ska fira mannen som fyller år oxå.

• Selmas

Jag har sett att Nattvinge fått bebis på bf-dagen så jag ska luska lite mer, men hur har det gått för snöfall?Måste lekalite detektiv & återkommer snart!!!

• Selmas

Nää Hittade ingen info om dessa två !!!

• Selmas

Nu lite info jag hittat!!!

Nattvinge: 20/2-06 (BF 20/2 -06), Emma, vikt: 3505g, längd: 49 cm

• Selmas

Sådär ja Tokmaja Gott kämpat för nu är du oxå snart mamma.
    Cazanu får du allt ta & färdknäppa lite så det blir din tur oxå för din bebis är sisten ut nu va!?

• Selmas

Ser fram emot när Caza oxå fött sin lilla för då måste väl SnutteNuttan skapa en ny tråd i föräldraforumet va?!
    Självklart så väntar vi in den sista oxå innan vi överger väntabarnforumet för denna gången...
    Jag kan ju bara lova att efter mina fyra barn nu så var allt detta sista gången för mig iallafall, men man kanske aldrig ska säga aldrig för min man hävdar att vi har en plats kvar att fylla i våran nya fina 7-sitsiga bil!!!

• Selmas

Hej & Hå nu funkar Selmas igen Jippie!!! Fick ett nytt lösenord hemmeilat efter kontakt med FL. Kan det bara ändra sig eller så man inte kommer in? Knepigt. Ja hur som helst så är jag här igen & det är skönt att det funkar.
    Jag börjar bli förkyld igen & jag hoppas så att lilla Selma sliåpper detta med snuva. Hon fick ett tokryck igårkväll så hon har nog kommit i en tillväxtperiod för jag ammade hela kvällen tills hon blev nöjd & stensomnade vid bröstet vid niotiden.Sedan sov hon tills halv fyra i natt så det va ju underbart.
    Tyvärr så sov hon jättegott & jag med när kl va halv åtta imorse,men eftersom gubben skulle till jobbet så va han ju tvungen att väcka mig & Selma innan han åkte eftersom Julius va vaken & hemma oxå. Typiskt va! & ändå va inte Selma så speciellt hungrig alls fastän det gått 4 timmar sedan hon sist åt.

Jag funderar på att bli Plus-medlem. Vad kostar det i månaden & är det värt pengarna & hur ska det betalas?

Apropå Kolik & ärftlighet så är det vanligast att söner får det från sina fäder. Den förklaringen fick jag när sonen hade den värsta varianten dvs skrik & ont hela dygnet i flera månader innan vi fick hjälp efter 4 månader. Inte konstigt att jag blev hysterisk & drabbades av utmattningsdepression pga den tortyren.
    Jag vill absolut inte säga mig vara expert eller besserwisser på området, men ganska stor erferenhet av kolik & dess biverkningar på människan har jag ju eftersom sonen bara nu är 19månader.
    fasar så för att Selma ska bli sådan, men som det är nu så njuter jag varje minut av hennes liv när hon får vara besvärsfri. Jag kan ju inte undvika godis,men det finns ju alternativ som är ok såsom mjölkfria nallar 6 bananer med choklad på samt zoo & andra gelegodisar så jag lider inte så farligt ändå.

• Selmas

frutti: Jag kan bara trösta dig med att det blir bättre efter 4 veckor för nu klarar jag av att hålla mig innan det är försent,men det har funnits gånger som jag oxå skämts!!!
    Men håll dig i närheten av toaletterna nu i början.

• Selmas

Förreste! Någon mer vars barn som har torsk dvs svamp i munnen som inte vill gå bort med vichyvatten? Jag har nu även fått det på min bröstvårta så nu ska den smörjas med vichyvatten oxå. Hur länge ska man behöva ha detta utan att det är skadligt?

• Selmas

Caza är väl den sista som vi väntar på sedan är vi redo att flytta över till föräldraforumet!!!

Selma är idag 4 veckor & dessutom firas 1 månadsdagen samtidigt!!!

• Selmas

JA KAN HÅLLA MED ER ALLA OM GODISSUGET. Köpte tre påsar i helgen & de var det nästan 1kg vardera i & de tog slut i ett nafs!
    Appropå att gråta för ingenting så gör jag det oxå.

• Selmas

Nu äntligen har svärmor kommit på besök så det är härligt. Här ska bakas imorgon med de största barnen & Julius ska vara på dagis & jag ska få lite lugn & ro med Selma. Härligt värre! Skönt med stort hus så det inte är så påträngande & hon ska ju stanna tills nästa fredag så det blir intensivt.
    Vi får väl döpa trådan till

*Godishetsande nyblivnamammor våren 2006 del1*

Jag har laddat med godisnappar, vingummin & harskitar dvs kinapuffar av den gigantiska storleken!!!

• Selmas

Nu får ni kika in & se lite purfärska bilder på min Selma!!! Farmor har gjort en sååå sötkofta med pärlor som bildar hjärtan instickade. Har nu satt henne i mer arbete & ska få henne att göra en fin mössa som passar ihop oxå.
    Imorgon ska farmor ha en bakdag med mina stora tjejer så det ska bli gott att fylla frysen & maggen med lite hembakade bullar, chokladrutor & radiokaka.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!