Kanske ska göra en bättre redovisning på hur mitt besök hos bm gick igår.. Fick självklart råka ut för eleven som gör sin praktik på mvc, hon skulle ta blodtrycket på mig och jag trodde banni mig armen skulle sprängas! Men den höll, tur att hon inte skulle göra stick i fingret iaf, då hade hon väl stuckit mig fel och nåt hade gått snett eller så.. Sen skulle hon känna på magen, som förra gången, förstår att det kanske inte är så lätt första gången men nu borde hon ju gjort det ett antal gånger och dessutom har hon själv fött 2 barn.. Hon klämde och klämde och till slut så klämde båda på mig, var ju inte direkt så att jag låg och njöt av behandlingen. Alla värden var iaf bra och de bara skrattade åt mig när jag beklagade mig över att jag är så less på att få värkar som inte blir nåt. Magen hade iaf inte växt nåt sen sist, fast jag själv tycker den ser större ut. SF 36, blodtryck 110/80, gått upp lite, hjärtljuden låg på 140, tror att de går ner när det börjar närma sig, men det kan ju vara jag som bara söker en anledning att tro att bebisen ska komma nån gång. Vikten har jag inte behövt kolla sen den steg in på det magiska 80kg, har aldrig vägt så mycket förut. Skainte klaga för en del av er har ju gått upp mer i vikt, jag har klarat mig på 13kg nu.
Kan säga att jag delar dina orostankar Linda ang hur stor bebisen egentligen ska bli innan den skommer ut.. En megabebis känns det som. Ligger väl bara där inne och suger åt sig av fettet jag får i mig.. Fick även jag en tid för överburenhetskontroll, men inte förräns den 13:e, hur sjuttn ska jag klara att gå så många dagar om det inte startar innan dess!!??
Huvudvärken är bättre, tog ett bad och smörjde in min nacke innan , plus att jag faktisk tog 2 alvedon och det verkar hjälpa. Ska dricka lite te och äta smörgås nu, åt tidig frukost idag.
Linda, håller tummarna för att du inte ska behöva åka hem utan en tid för igångsättning på onsdag!
Nu ska jag dricka te, andra frukosten, är så hungrig nu igen..