Inlägg från: Snuttan77 |Visa alla inlägg
  • Snuttan77

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Tokmaja, grattis på födelsedagen! Hoppas känslan från natten kommer tillbaka så dt blir bebis snart! Jag la mig med värkar igår och idag känns det konstigt i magen, har inte fått några värkar men det känns liksom annorlunda på nåt vis.. Har dessutom en fruktansvärd huvudvärk, beror helt klart på sömnbrist, gick bara inte att sova inatt.. De plogade och höll på redan vid 3, fattar inte varför de ska vara ute så tidigt!

• Snuttan77

Kanske ska göra en bättre redovisning på hur mitt besök hos bm gick igår.. Fick självklart råka ut för eleven som gör sin praktik på mvc, hon skulle ta blodtrycket på mig och jag trodde banni mig armen skulle sprängas! Men den höll, tur att hon inte skulle göra stick i fingret iaf, då hade hon väl stuckit mig fel och nåt hade gått snett eller så.. Sen skulle hon känna på magen, som förra gången, förstår att det kanske inte är så lätt första gången men nu borde hon ju gjort det ett antal gånger och dessutom har hon själv fött 2 barn.. Hon klämde och klämde och till slut så klämde båda på mig, var ju inte direkt så att jag låg och njöt av behandlingen. Alla värden var iaf bra och de bara skrattade åt mig när jag beklagade mig över att jag är så less på att få värkar som inte blir nåt. Magen hade iaf inte växt nåt sen sist, fast jag själv tycker den ser större ut. SF 36, blodtryck 110/80, gått upp lite, hjärtljuden låg på 140, tror att de går ner när det börjar närma sig, men det kan ju vara jag som bara söker en anledning att tro att bebisen ska komma nån gång. Vikten har jag inte behövt kolla sen den steg in på det magiska 80kg, har aldrig vägt så mycket förut. Skainte klaga för en del av er har ju gått upp mer i vikt, jag har klarat mig på 13kg nu.

Kan säga att jag delar dina orostankar Linda ang hur stor bebisen egentligen ska bli innan den skommer ut.. En megabebis känns det som. Ligger väl bara där inne och suger åt sig av fettet jag får i mig.. Fick även jag en tid för överburenhetskontroll, men inte förräns den 13:e, hur sjuttn ska jag klara att gå så många dagar om det inte startar innan dess!!??

Huvudvärken är bättre, tog ett bad och smörjde in min nacke innan , plus att jag faktisk tog 2 alvedon och det verkar hjälpa. Ska dricka lite te och äta smörgås nu, åt tidig frukost idag.

Linda, håller tummarna för att du inte ska behöva åka hem utan en tid för igångsättning på onsdag!

Nu ska jag dricka te, andra frukosten, är så hungrig nu igen..

• Snuttan77

Har förresten lagt ut ett nytt recept i min blogg, för er som fortfarande orkar baka..

• Snuttan77

Linda, kanske för att jag är ett sånt praktexemplar.. Men nu slipper jag ju iaf det, kommer det elever och ska klämma mig på magen när jag är på förlossningen finns det nog en risk att jag får ett spel!
    Vad bra att du fått ett datum för koll, tror iof inte att du kommer behöva det, vi hoppas på det! Jag har ju tid den 13:e.. VILL INTE!! Tänk om jag får lov att gå dit och får veta att bebisen är enorm och kan bli svår att föda ut vaginalt.. Då blir jag ju deprimerad, och får dåligt samvete för det är väl mina kakor som gjort den så stor.. Fast det är dumt att ta ut dåligheter i förskott!
    Om jag inte fött innan det datumet så är det BF+16 för mig. Hemska tanke!

• Snuttan77

Godmorgon tjejer! Hoppas ni sovit gott, det har inte jag.. Ont i magen och allmänt svårt att sova, sprungit på toa säkert 7ggr sen 3.. Ganska drygt, och så kommer det en halv droppe varje gång. Måste bero på att det är så trångt i magen nu. Idag hoppas vi på värkar åt alla väntande! Ska på middag med sambon hos svärmor i em, skönt att slippa laga mat själv.

• Snuttan77

Weiring, stackars Molly, hennes lilla mage måste gjort väldigt ont av de konstiga kryddorna som hon inte varit utsatt för tidigare.. Då vet du att du ska undvika stark mat iaf.. Snöfall, jag lider med dig, även om jag själv är inne på +7 idag så känns det fullt tillräckligt. Har fått värkar nu på morgonen, men erfarenheten säger mig att det kan försvinna lika fort som det kommit.
    Tokmaja, ska absolut njuta, skönt att slippa göra nåt själv! Vad ska ni andra göra idag? Här är det sol, borde gå en promenad menvet inte om mina fogar orkar med det.

• Snuttan77

Stackars dig Linda! Skickar över lite kramar. Hoppas det inte är magsjuka utan att det kanske är en förlossning på gång, alla mår ju olika. Viktigast är ju att du dricker, men förlorar så mycket när man kräks.

Jag har fortfarande värkar som kommer lite då och då och gör riktigt ont. Vi tar med väskan till svärmor utifall, verkar lite dumt att behöva åka och hämta den om det blir så.

• Snuttan77

Hemma från middagen igen, har haft ett antal värkar de senaste timmarna, senast en för några minuter sen, men de är inte värst täta, ska ta ett bad och se hur det utvecklas. Hoppas det sätter fart då! Middagen var god, svärmor gör alltid så mycket mat när vi kommer, tom en tårta..

Linda och Snöfall, det är helt klart för att vi/ni bär bebisarna så bra som de stannar så länge! Vad annars?!?

• Snuttan77

Godmorgon.. Eller nåt. Nu vet jag iaf att det var förvärkar jag hade, är så less på att det inte startar och lider verkligen med er som bara går och väntar på att det ska bli nåt. Har sovit uselt i natt, troligtvis på att jag trodde det skulle hända nåt i natt och sen när värkarna stannade av så blev jag så besviken, lite antiklimax. Roar oss med att se på Vasaloppet idag och ska åka på fika och handla sen. Snöfall, du får vara bestämd, de kan ju inte snitta dig om du inte vill det, tror nog att din förlossning startar på vanligt sätt och du slipper igångsättning. Känns som vi är väldigt många som är inne på övertid nu, jobbigast är att man inte kan påverka det tycker jag. Hur mår ni idag?

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!