BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
Hejsan!
missteddy har fått en son den 27/2, 4 235g och 53 cm lång :)
Själv var jag beräknad till den 26/2 men inga tecken på ngn förlossning än så länge......hur ska man klara av att vänta ;)
Hejsan!
missteddy har fått en son den 27/2, 4 235g och 53 cm lång :)
Själv var jag beräknad till den 26/2 men inga tecken på ngn förlossning än så länge......hur ska man klara av att vänta ;)
Hejsan!
Jag har följt tråden ett tag men inte skrivit så mycket själv. :)
Har nu nått bf +6 och ska på besök till bm på måndag. Då ska vi diskutera igångsättning. De flesta verkar vara positiv till detta men mig skrämmer det jättemycket. Känner panik över tanken att få ett datum för igångsättning........är självklart "less" på att vara tjock och svullen och längtar enormt mycket efter att få hålla bebisen. Men börjar nästan jämt gråta då tanken på igångsättning dyker upp.
Hur resonerar ni andra som gått över tiden?
Är på bf +8 idag. *suck*
Blir också less på alla som ringer varje dag (och när man svarar) förvånat utbrister: "Är ni fortfarande hemma? Har det hänt något än?"
Har någon av er aningar om att slemmisen gått?
Och hur ser den ut isåfall?
Hade idag en vitfärgad "lite" tjockare flytning till skillnad fr de mer vattniga flytningar jag haft under hela graviditeten.
*hoppas, hoppas*
Grattis till alla nyblivna mammor!!
Hur gör man förresten för att söka efter inlägg i nya versionen av familjeliv?
Känner mig dum som inte listat ut det ännu :)
Hehehe.....bra sagt av din mormor!!
Hua!! Till April kommer jag inte stå ut!
Haha...ja det gäller att se det positiva i allt *fniss*
Ska till bm idag kl 11:00, ska bli spännande att höra vad hon har att säga. Lite nervöst med!
Morotsjos: Guuud vilka söta små flickor!
Är tillbaka från besöket hos bm nu....fick tid för "igångsättning" måndagen den 13:e. Hoppas det startar av sig självt denna vecka för jag vill verkligen inte!
Linda å Fredde:
Jag har inget "sök inlägg" i den vänstra menyn?! Är jag inne på "fel" hemsida? Det kanske har kommit en ny adress?
beta.familjeliv.se/Forum/
Tokmaja:
Tack så mycket! Jag längtar såå mycket till bebisens ankomst
Vad roligt Linda! Hoppas allt går bra för er
Det är kanske som dom säger....har man väl fått ett datum för igångsättning så "smäller" det
Kan ingen skicka lite värkbaciller till mig *fniss*
Hur kommer det sig att vissa får "prova" hinnsvepning innan igångsättning?
Tokmaja:
Jag har tid måndagen den 13:e
Vill såklart ha bebis men blir lite orolig när så stor del verkar gå till "snitt"......
Tokmaja:
Ja tydligen. Känns som att man skulle vilja testa iallafall med tanke på att det verkar starta för många som provat. Bor du i Sthlm?
Ja, gel är vad jag också fått höra används. Det eller ngn sorts blåsa som vattenfylls (inte säker dock) och på så sätt utplånar livmodertappen.....låter dock alltför burdust i min smak *suck*
Vi får hoppas på samma tur som Linda....att det startar i helgen innan de planerade igångsättningarna
Tokmaja:
Jag är bf+10 idag....var beräknad till 26/2 först.
Nej blåsan klarar jag mig gärna utan, hoppas på hinnsvepning eller gel. Fast allra mest hoppas jag på en "naturlig" start såklart
Skulle också vilja höra vad de gör på överburenhetskontrollen från någon som varit där? Gärna någon som varit på karolinska.
Jag fattar fortfarande inte hur jag ska söka bland inläggen......har ingen sådan funktion till vänster i menyn.
Någon som kan informera en ovetandes?
Försökte söka på "gamla" familjeliv.se men fick ingen träff alls där.....
Ja, ett stort grattis till Linda & Fredde!!
kidA:
Tack! Nu hittade jag sök funktionen