• fruL

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Hej,

Jag har BF den 28 februari, hittade denna tråd först nu!

Mitt nick här är fruL, jag är 35 och väntar mitt första barn.

Följer gärna er andra som väntar barn ungefär samtidigt! Hoppas att ni mår bra. Jag mår ganska bra, men sover uselt om nätterna. Det beror på allt från otymplig mage till nästäppa och vadkramper. Det känns i kroppen att det börjar närma sig, man känner sig lite mer höggravid helt enkelt. Jag gissar att fler känner som jag...?

Må gott!
    fruL

• fruL

Hej igen, tjejer, och tack för att ni är så välkomnande!

Jag var på ett extrainsatt ultraljud häromdagen och bebisen vägde 2050 g, jag är i v32 och det är någon procent över normalkurvan. Och så visade barnmorskan att den har mycket hår (!), helt otroligt vad man kan se.

Min största krämpa just nu är att ryggen värker, känns emellanåt som att den håller på att gå av. Tar varma bad, får massage av maken och har en vetevärmare för att underlätta lite.

Kanske har ni redan pratat om detta, men tänkte höra med er vad ni tror att man behöver i barnvagnen för att hålla barnet varmt den första tiden? Vi tänker oss en fleeceoverall och en åkpåse. Behöver man även täcke till barnvagnen eller kommer det när det blir mildare ute? Tips mottages tacksamt!

Hälsningar
    fruL (går in i v33 imorgon, har gått upp 10,5 kg)

• fruL

Hej,

Jag har inte varit så aktiv själv, men har läst en del i denna tråd. Jag får nog mer tid nu, jobbade min sista dag igår.

Snuttan, lägg gärna in mig på 28 feb!

kram
    fruL

• fruL

Hej,

Vet inte hur det funkar med uppdatering av listan nu, men mitt namn har fallit bort från den 28/2. Är det ok att jag gör det själv eller vad är det som gäller?

kram
    fruL

• fruL

Hej igen,

Tog mig friheten att lägga in mig själv på listan igen!

Bebisar som ska komma!!
    15/2: villblifler
    17/2: snöfall
    20/2: Nattvinge
    21/2: Linda å Fredde, Malinz81, Ellynil
    22/2: selmas, Lajban
    23/2: Caza, cast77, majja, Bellis555
    24/2: Kanske en Saga
    25/2: Harley, Snuttgurka
    26/2: Kasper, hild
    27/2: Terran, frutti
    28/2: axxette, nattisen, ceciliaa, Weiring, fruL
    3/3: morotsjos

Bebisar som är födda!!
    31/1: skånenettan (bf 15/2), POJKE - 50cm 3090g
    4/2: Anniqa (bf 13/2), FLICKA - 48cm 3250g
    4/2: Angelbabe (bf 18/2), FLICKA - *väntar på info*
    6/2: kidA (bf 17/2), POJKE - 52cm 4090g
    17/2: SnutteNuttan (20/2), *väntar på info*

• fruL

Hej tjejer,

Jag har inte varit så aktiv själv i forumet, men har läst då och då! STORT GRATTIS till alla som har fått, och jag hoppas att vi andra snart får åka in!

Jag har BF den 28 februari, på tisdag alltså, och har varit hemma i 1,5 vecka nu. Jag har passat på att fixa massa administrativa grejor, bokfört, rensat ur lådor osv. Sen har jag sytt påslakan och har väl tänkt baka något (kanske chokladmuffinsen, lät goda!). Jag känner mig lite trött och seg och försöker vila lite på dagarna.

Jag känner mig ibland helnervös inför förlossningen och hur jag kommer att reagera, men andra gånger känner jag mig redo. Undrar dock om jag är tillräckligt påläst kring hur förlossningens skeden, hur barnet roterar osv, hur känner ni med det? Tränar ni avslappning regelbundet?

Än så länge har jag sammandragningar som inte gör ont, plus lite molvärk i ryggen. Verkar alltså inte vara på gång än. Hoppas så att jag slipper gå över alltför mycket. Ska till barnmorskan imorgon, förra veckan hade jag lite äggvita i urinen så hon vill hålla koll på ev havandeskapsförgiftning.

Tja, en liten rapport från mig.

Må gott, tjejer!

fruL

• fruL

Hej,

Jag har varit i en liten kokong den senaste veckan. Vår dotter Greta bestämde sig för att komma den 24 feb kl 7.47, 4 dagar före BF. Hon vägde 3615 g och var 51 cm lång.

Allt gick bra och ganska snabbt. Vi stannade kvar några dagar på BB eftersom jag sprack mycket och fick sys ihop på operation, plus att bröstmjölk och amning har gått lite trögt.

Det är fantastiskt att vara mamma! Jag ska läsa ikapp, men antar att flera har fått under den gångna veckan, men att några fortfarande väntar. Jag håller tummarna!!

kram
    fruL

• fruL

Hej igen,

Har nu lagt in en bild på vår tös! Kolla gärna i bildgalleriet!

fruL

• fruL

Selmas, hur mycket har Selma vägt som minst sen hon föddes? Vi ska till BB idag för vägning mm och vi är lite oroliga att hon inte får i sig ordentligt med mat.

fruL

• fruL

Tack för era grattis!

Selmas, nu har vi varit på BB och vägt vår tjej. Dag 2 väde hon 3280g och idag vägde hon 3560g. Så skönt att hon har gått upp!!

Trevlig helg alla nyblivna mammor och ni som väntar - jag håller som sagt mina tummar!!

fruL

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!