• Kasper

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Hej på er alla "gamla" och nya!

Tack för inlägget i gästboken Snuttan så jag hittade hit så snabbt.

Snuttan och Lajban, ring nu era BM som ni kommit överens om inte för något annat så för säkerhets skull. Min BM säger varje gång vi är där, ring hellre en gång för mycket än en gång för lite, det finns inga dumma frågor...

Igår var vi och köpte spjälsäng och skötbord! Monterade ihop dem när vi kom hem och det blev så fint så. Sängen står nu i vårt sovrum, känns rätt overkligt att vår bebis kommer ligga där inom en inte allt för avlägsen framtid...

Idag är sista dagen på jobbet detta året känns som ledigheten verkligen behövs. Jag är så trött jämt...

Ha en bra dag allihop!

• Kasper

Enkät - Presentation

Namn: Erica
    Ålder: 31
    gift/sambo/särbo...: sambo med Fredrik
    Ålder på honom: 28
    Barn sedan tidigare, ålder: nej, detta är första
    Vet du könet: nej
    Hur många försök tog det före lillen i magen blev till: första
    Vart i vårt avlånga land bor du: Jönköping
    Något du vill säga...: kan inte komma på ngt just nu....

• Kasper

Hej på er allihopa!

Oj, vad ni skrivit sen jag kollade sist! Jag är ledig från jobbet och har inte kikat in sedan i fredags...
    Min ledighet började tyvärr inte speciellt bra... När jag kom hem från jobbet i torsdags eftermiddag hittade jag en av mina älskade katter liggandes på sovrumsgolvet. Tyvärr var det för sent att göra något och vi vet inte vad som hänt henne... Hon var precis som vanligt på morgonen och inte var hon gammal heller...
    Julafton var inte den bästa jag och min sambo haft om man säger så... Vi försökte naturligtvis hålla humöret uppe och tänka på gladare saker som bebisen i magen osv.
    I tisdags var det dags för roligare saker i alla fall, vi var hos BM igen. Allt var som det skulle och vi fick höra länge på vårt lilla pyre. Jag har gått upp ca 6 kg från min utgångsvikt, gick ner en hel del i början dock men vet inte riktigt hur mycket. SF-måtten var 30 cm, precis på mittkurvan som vi följt hela tiden.
    Här snöar det också men värst är vinden, allt bara yr omkring. Hade tänkt mig en promenad idag men jag håller mig nog inomhus. Blev bullbak i förmiddags istället.

/Erica

• Kasper

Jag har tvättat täcke, kudde och spjälskyddet till sängen. Den står ju redan i vårt sovrum så kanske ska jag ta och tvätta lakan ikväll och bädda också... Har varit sugen på det sen vi fick hem sängen och blev ännu mer sugen nu när jag kikade in hos Harley...
    Det känns som om att det är dags att börja ta tag i saker och ting nu, som tvätt av kläder och packande av väska... Samtidigt känns det fortfarande som att det finns gott om tid kvar...

• Kasper

Hej på er!

Här var en hel del att läsa ikapp! Ni är flitiga

Ellynil: Grattis till lägenheten! Lyssna nu på alla goda råd här inne och ta det lugnt med flyttandet. Jag har också svårt att släppa taget och kontrollen över saker och ting men tycker absolut att du verkligen ska försöka den här gången.

När jag vaknade igår såg magen helt annorlunda ut jämfört med när jag gick och la mig i söndags kväll. Den hade sjunkit, syntes väldigt tydligt. Kanske var det därför det har känts extra jobbigt i helgen, mycket "bök och stök" i magen och det har känts extra tungt. Känns lättare nu men det beror kanske på att det inte trycker så högt upp längre...?

Än så länge har jag klarat mig från vätskeansamlingar. Peppar, peppar... hade gått upp 7 kg sist vi var hos bm, får se vad vågen säger om en vecka.

• Kasper

Hej på er alla!

Jag håller fortfarande på att försöka bli frisk från den här förkylningen... Värst just nu är hostan, börjar kännas ordentligt i magmusklerna vid varje hostattack.

I tisdags var vi hos bm, allt var som det skulle och nästa besök blir om två veckor då vi ska prata om önskemål inför förlossningen... Jag har börjat läsa en del men nu känns det ju än mer påtagligt. Sf-måttet låg på 33 cm, vilket var 1 cm över mittkurvan som vi följt tidigare, men när det var så lite var det inget att tänka på. Hjärtljuden låg på 134, så låga har de aldrig varit när vi varit där tidigare, de har legat på 140-144 hela tiden. Huvudet var fortfarande neråt och ruckbart, har varit rörligt tidigare.

Igår var jag och sambon i Ullared och shoppade loss på Ge-Kås. Inga problem att fylla kundvagnen och nu känns det som att vi har det mesta som behövs till pyret utom lite saker från Apoteket.

• Kasper

God morgon på er allihopa och glad måndag

Idag går vi in i v 36, 34 dagar kvar till bf och 17 dagar kvar att jobba... Känns som att nedräkningen verkligen börjat! Och min förkylning är nästan helt borta!!! Så skönt att slippa hosta och snörvla mest hela tiden. Tyvärr har min sambo åkt på det nu istället så det blir inte speciellt mycket sömn ändå... När jag väl somnat börjar han hosta och jag vaknar igen, har så svårt att somna om...
    Nog gnäll från mig (för tillfället i alla fall)
    I eftermiddag ska vi till socialen och skriva på faderskapspapper. Skönt att ha det gjort innan pyret tittar ut.

Hoppas alla får en bra dag!

• Kasper

Linda: Man kan kontakta soc från 28 veckor (i alla fall här), då räknas bebisen som en egen individ.

Cast77: Grattis till flytten! Försök att ta det lite lugnt med uppackandet så du hinner vila innan förlossningen också. Fast jag ska inte säga för mycket, hade säkert själv "jag ska bara..."

I helgen tvättade jag för övrigt de senaste inköpen till pyret så nu är allt klart för ankomst. Eller ja... skötbordet står i klädkammaren och jag har inte packat någon väska än.

• Kasper

Linda: Man kan kontakta soc från 28 veckor (i alla fall här), då räknas bebisen som en egen individ.

Cast77: Grattis till flytten! Försök att ta det lite lugnt med uppackandet så du hinner vila innan förlossningen också. Fast jag ska inte säga för mycket, hade säkert själv "jag ska bara..."

I helgen tvättade jag för övrigt de senaste inköpen till pyret så nu är allt klart för ankomst. Eller ja... skötbordet står i klädkammaren och jag har inte packat någon väska än.

• Kasper

Ber om ursäkt för dubbla inlägg... Är inte riktigt överens med datorn idag.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!