• Anonym (undrar)

Hur vanligt med missfall efter att sett hjärtat slå?

Vet att det är en omöjlig fråga... men tänkte bara kolla vad ni andra har för erfarenheter.

Jag var och gjorde VUL i torsdags då denna graviditet känns helt olika de tre tidigare jag har haft. Man daterade mig till v.6+5 och såg ett hjärta slå.

Men jag kan inte komma ifrån tanken att något är fel. Kan inte sätta fingret på det, men jag har inga graviditetssymptom överhuvudtaget och det har jag haft alla tidigare gånger väldigt många symptom.

Det kommer som huggsmärtor i livmodern ganska ofta, flera gånger per dag. Kan förstås vara växtvärk, men den växtvärk jag känt tidigare har varit lite annorlunda.

Jag vet ju att det ändå inte går att göra något åt det om det nu är missfall på g. Men jag skulle ändå vilja veta om det är någon annan som har varit med om något liknande? Alltså där man tidigt sett hjärtat slå men sedan slutat i missfall?

• Svar på tråden Hur vanligt med missfall efter att sett hjärtat slå?
  • Anonym (A)

Det är inte alls vanligt men det hände mig. Såg hjärtat slå i vecka 10 och fick missfall i vecka 13+3

• Anonym (foureyes)

Vad jag har läst har risken för missfall minskat till 1% då.

• Anonym (undrar)

Ok, tråkigt att höra om ditt missfall Men hade du några känningar eller "aningar" innan om att det var missfall på gång?

• Anonym (undrar)
    Anonym (foureyes) skrev 2011-08-21 22:11:09 följande:
    Vad jag har läst har risken för missfall minskat till 1% då.
    Ok tack för den information, känns ju lite mer lugnande att höra!
  • Anonym (A)

Jag vet inte riktigt. Jag har bara varit gravid denna enda gång. Men jag hade ont till och från ungefär en vecka innan och framåt.

• lcln

Vi såg hjärtat slå i v 8. Igår, i v 12 slutade allt i missfall efter att jag börjat blöda ordentligt på lördagen. I övrigt trodde jag att jag ääääntligen hittat en medicin som hjälpte mig med mitt extrema illamående, även om jag mådde lite illa. Alla andra symptom, som svullna bröst osv är fortfarande kvar.

• Majskorn

Vi såg hjärtat slå i v7 men veckan därpå slog inget hjärta längre, båda undersökningarna gjordes pga mensliknande blödningar med bruna flytningar emellan. Är ni gravid igen och det känns precis likadant som förra enda skillnaden är att jag inte haft några blödningar (bara lite rosa efter sex tidigt i graviditeten) och nu är jag i v20

• Jag är bara jag

Risken är 3% om man sett hjärtat slå runt v.9. Väligt låg risk,men för den skull inträffar ju missfall senare ändå.

• Anonym

Jag var inne på VUL  på tisdagen pga en rosafärgad flytning. Allt såg toppen ut, hjärtat pickade på och jag fick lugnat mina nerver.
    4 timmar senare kommer mörkrött blod som bara rinner mer och mer. Ondare och ondare gör det.
    En vecka senare på nästa VUL syns bara rester kvar av graviditeten....
    Jag anade hela tiden att något var fel eftersom jag inte kände NÅGONTING.

• Sandraåalbin

Usch, hemskt att läsa om ditt missfall, även om du hade dina aningar... Skickar tankar till dig!

Svar på tråden Hur vanligt med missfall efter att sett hjärtat slå?