BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
Visste ni att barnen i Tyskland, Schweitz och Österrike måste sitta i bältesstol tills de är 150 cm om de är under 12 (eller 14) år? Grattis till en bra lag!
Visste ni att barnen i Tyskland, Schweitz och Österrike måste sitta i bältesstol tills de är 150 cm om de är under 12 (eller 14) år? Grattis till en bra lag!
Min dotter i en Toyota Corolla 2006 i en Two-way. Hon är 105 cm lång på bilden.
Baloou, nu är inte jag TS, men jag tänkte bara svara kort. Sverige är världsledande angående bakåtvänt i bilen. Det finns inget annat land där man kan jämföra hur väl bakåtvända bilbarnstolar skyddar jämfört med framåtvända bilbarnstolar. Inte för barn över ett år. Men det finns nog mycket artiklar ute på nätet. Googla bara.
Jag startade just en tråd om att jag varit till Klippan på krocktest idag och fått titta på deras nya Triofix. Men nu ser jag den inte mera. Jag vet inte vad det är som råddar, men jag skriver här istälet då.
Jag har, som ni säkert märkt vid det här laget, en hel del bilbarnstolar och har som hobby att testa och recensera dem, helt som vanlig förälder (med det här som hobby). Jag har också testat andra stolar, men just idag var det extra häftigt då jag fick vara med på ett krocktest.
Om någon är intresserad av att läsa vad jag tycker om den nya stolen, isofix bakåtvänt till 18 kg och sen bältesstol med isofixbas till 25 kg och sen bältesstol utan bas till 36 kg kan ni titta in till min blogg: www.bloggen.fi/bilstolslotsen
Jag är alltså inte knuten till Klippan på något sätt och säljer ingenting.
På bloggen skriver jag också mycket nyttigt som är värt att veta när man väljer bilbarnstol till sitt barn efter babyskyddet. Och idag fick jag massor med ny kunskap av experterna på Klippan (de som gjort Duologic).
Aj nu såg jag att det var moddarna som hade tagit bort mitt inlägg. Antagligen för att jag länkat till min facebooksida och så trodde de antagligen att jag var försäljare eller något. Vilket jag alltså inte är.
Så här såg zento ut 2007
www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/brio_zento_2007/