Coyote skrev 2012-08-21 12:20:57 följande:
Jag blir galen... Jag monterar och monterar om stolarna i bilen dagligen känns det som. En hi-way, en Be-logic och en Tri-logic i en Passat från -98. Ingen isofix. Att ha storebror i fram fungerar bra, och tjejerna i baksätet, men det blir trångt för maken som sitter bak, och vi kan inte använda bas till stolarna i mitten, eftersom stödbenen är för långa. Hi-way i mitten går också hyfsat bra, det blir ont om benutrymme för sonen, men maken sitter bättre, och vi kan använda basen till ett babyskydd i framsätet. Det andra babyskyddet får man nästan kila fast bredvid hi-way i baksätet, men alla får i alla fall plats. Men hur fasen ska man placera stolarna för att det ska vara optimalt? Jag hade planer på att låta hi-way luta mot framsätena och hoppa över stödbenet, men dels når jag inte fram om förarstolen ska stötta bilstolen, och dels blir det väldigt lite benutrymme för maken i baksätet.
Hi-way fram gör att jag inte ser den yttre backspegeln, så det funkar inte heller jättebra.
Tips, idéer? Jag längtar efter att byta ut babyskydden mot hi-way, kan jag säga!

Hur menar du att stödbenen är för långa?