stor grön drake skrev 2011-11-29 20:51:59 följande:
t0va skrev 2011-11-29 20:22:27 följande:
Idag fick jag mobin såld, känns så bra, var ett bra pris också. Jag hjälpte köparen att montera i bilen och sätta selen så den passade barnet. De hade en stor volvo med öglor och stolen satt riktigt bra i den bilen. Så den får nog ett bra liv hos den familjen. Nu väntar vi på max-way, får se om den kan passa sonen eller om vi ska köpa en ny two-way.
*gillar*Min son är likadan, tyvärr är ju inte benutrymmet lika viktigt som rygglängden, så i värsta fall blir det two-way för oss till våren/försommaren när babyproffsen rear ut/ kör kampanj
Hon verkade jättenöjd med köpet, känns skönt för jag har varit så nervös över att sälja stolen, inte för att jag lurar någon utan att folk inte ska vara nöjda. Det är ju en sån viktig sak, men de hade verkligen rätt bil för mobin. Sonen fick åka i den direkt från oss. Han hade ett emmaljunga babyskydd innan, precis som Theo hade :)
Min kotte är likadan, jag fotade honom i mobin nu en sista gång innan vi sålde och han ser enorm ut i den. Fast han fick faktiskt plats i babyskyddet fortfarande, men nu är nackstödet i högsta läget. Men det säger enhel del om hur stort det är.
Så det får bli two-way nu åt honom ifall max-way inte funkar, han måste kunna sitta skräddare och vifta med sina ben annars trivs han inte i stolen. Är svårt att se på bilderna hur höga kanterna är.
Har fått låna symaskin nu, ska sy en åkpåse men tänkte sy en poncho till bilstolen också, har sett olika varianter endel där man bara trär över huvdet och sen de där man har den som vanlig poncho så den går ner över ryggen också, och sen de där man har filten i stolen med uttag för sele och sätter barnet i stolen och virar runt filten.
Någon som har erfarenhet av vilken modell som funkar bäst för en 1.5åring.