• Finesse

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Har missat att det startats en ny tråd.. och nu orkar jag inte läsa igenom den

Ebba 071228, Hampus 110225
  • Finesse
    Familjen L skrev 2011-09-03 20:02:59 följande:
    Jag måste fråga, vår akta graco logico S, ska snart kaseras, då den har använts av 3 stycken barn och sista förbukningsåret är december 2012. Det står på undersidan av stolarna, man måste titta noggrant. Det är som inristat eller vad man ska kalla det under stolen, då sista året och månaden stolen får användas. Jag såg det idag.

Iaf, hur är det med basen? Visst sjutton ska man precis som stolen kasera den också? Den är väl lika mycket utsatt för slitage, som stolen?
    hmm... ingen aning faktiskt, ring och hör med Akta.. eller NTF
  • Finesse

Det är storskillnad på hi-way och two-way på bältet iaf. Dottern hade på översta hålet på hi-way.. men på tw har vi på mitten nu.

• Finesse

Kidzofix

• Finesse
    Lindreas skrev 2011-09-04 22:24:04 följande:
    Men förresten, jag tittade just på vår hi-way, där står det i bruksanvisningen att om man väljer mellan två hål för bältet i ryggen så ska man välja det som kommer ut nedanför axlarna än de ovanför.
    Jepps.. precis så står det i Hi-way...
  • Finesse

Pma henne då!

• Finesse
    stor grön drake skrev 2011-09-09 19:08:13 följande:
    men det lär ju inte hjälpa att maila säljaren, hon VET ju vad stolen går för... Och jag får inte maila köparen pga reglerna jag vill inte åka ur gruppen, och de har senast denna vecka slängt ur folk för just liknande beteende med en bärsele De har löjligt rigorösa regler, men iom att vi inte har en bra blocket variant så är detta det bästa jag kan få och vill verkligen inte åka ur. Dock har de blivit erbjudna en yngre zento, så jag tror hon kommer köpa den istället, det låter så
    Men att inboxa kan dom ju inte neka!!

Jag skrev rätt ut i en fb grupp om barnkläder att en dress som en tjej skrivit köper på var liten i storleken och ingen blev sur som tur var. Min son kan ha 86 på den redan nu och den tjejen hade en son som var större än mig så den hade blivit alldeles för liten. 
  • Finesse
    stor grön drake skrev 2011-09-10 17:47:09 följande:
    Jo, det som är kul är att det är så olika
    Min kille var knubbig/stor, men sen att sitta, så för oss var det tur att vi hade AG
    Fast brio primo är oxå stor.. min son hade inga problem i den.. och han vägde ändå över 8 kg när jag bytte till hi-way. 
  • Finesse
    Familjen L skrev 2011-09-11 08:02:34 följande:
    Vi är nämligen ute efter en extra stol, då vi varannan helg har ett tredje barn. Känns lite för mycket att köpa en helt ny stol, som bara kommer användas varannan helg. Men på blocket är det så svårt att gissa ålder, då dom som lägger ut annonsen ALDRIG skriver ut årtalet. Eller aldrig ska jag väl inte skriva, men i många fall. speciellt på modellerna efter babystolarna. Babystolarna kan folk vara duktiga på att skriva ut årtal på, men inte övriga stolar... *grrrr*
    Hur gammal är barnet? 
Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!