• Familjen L

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Jag måste fråga, vår akta graco logico S, ska snart kaseras, då den har använts av 3 stycken barn och sista förbukningsåret är december 2012. Det står på undersidan av stolarna, man måste titta noggrant. Det är som inristat eller vad man ska kalla det under stolen, då sista året och månaden stolen får användas. Jag såg det idag.

Iaf, hur är det med basen? Visst sjutton ska man precis som stolen kasera den också? Den är väl lika mycket utsatt för slitage, som stolen?

Älskade barn. Emelinda 0712 och Birk 1102
  • Familjen L

Vi är nämligen ute efter en extra stol, då vi varannan helg har ett tredje barn. Känns lite för mycket att köpa en helt ny stol, som bara kommer användas varannan helg. Men på blocket är det så svårt att gissa ålder, då dom som lägger ut annonsen ALDRIG skriver ut årtalet. Eller aldrig ska jag väl inte skriva, men i många fall. speciellt på modellerna efter babystolarna. Babystolarna kan folk vara duktiga på att skriva ut årtal på, men inte övriga stolar... *grrrr*

• Familjen L
    EnStoltMamma skrev 2011-09-11 08:16:25 följande:
    Den är över 10 år kan jag nästan garantera. Vi hade en med sånt tyg som va gjort 2000, och så är det gammalt bälte på den, det ser man på låset. Men går ju maila och fråga, men den är gammal.
    Tack för svaret, jag misstänkte nästan att den var från början av 2000-talet... Bara att leta vidare
  • Familjen L

Finesse: barnet blir 3 år i december. En pojke på ca:19kg och 93cm. Vi har en Ford s-Max så plats med tex en till twoway har vi. Inga problem med. Med det är just det här med en hög kostnad för en helt ny stol, till ett barn vi bara har dagtid varannan helg.

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!