• Ledilnaan

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Idag berättade min pappa att de tänker vända min lillasyster, vilket jag inte alls vill, då jag tycker att hon är alldeles för liten. Hon är bara runt metern hög, men de bestämmer. De har tänkt köpa en begagnad framåtvänd stol, men jag har bestämt att lägga till några hundra så att de kan köpa en ny stol till henne.

• Ledilnaan
    Joico skrev 2011-09-02 23:13:55 följande:
    Hur gammal är hon då? Även om såklart längden ocskå är intressant eftersom en 1-meters 5åring kan sitta bakåtvänt länge till.
    Hon fyller 5 år i oktober, men hon är lika liten som min 3-åring. Men det är deras val och jag vill inte lägga mig i för mycket, kan bara hjälpa genom att se till att hon får en bra stol.

Funderar på en Britax Adventure, den ligger bra i pris.
  • Ledilnaan
    Irmas mamma skrev 2011-10-26 22:16:41 följande:
    Någon som vet var man köper man Britax two way (Ny)som billigast?
    Kolla Jollyroom.se , sist jag var in där och kollade så kostade den 1595kr.
  • Ledilnaan

Min son på 3½ år sitter i en Hi-Way, men nu när han har tjockjacka på sig så ser jag att jag måste byta stol då den blir för trång på bredden, han har det även väldigt trångt för benen. suck, hade hoppats att han skulle kunna ha den stolen hela bakåtvänt perioden, men inser att vi måste byta stol så snart som möjligt.
    Hoppas verkligen att Jollyroom får in two-way snart, så vi kan byta stol.

• Ledilnaan
    norgesessan skrev 2011-11-06 21:01:21 följande:
    Ledilnaan. Testa detta. Sätt honom i stolen med jackan på, spänn honom som vanligt. knäpp upp bältet, lossa inte alls!. Ta av jackan, sätt honom i stolen igen och knäpp fast, UTAN att strama... Nu ser du hur löst bältet blir med tjockjacka under. Vid en krock fyller inte jackan ut utrymmet.
    Jag vet att man inte ska ha tjockjacka under, men jacka måste han ha på sig. Det är på bredden som stolen blir för trång, så vi måste byta stol.
  • Ledilnaan
    cicci85 skrev 2011-11-11 14:10:00 följande:
    Från 1,5 år bara,måste mejla och berätta att man kan sätta stora 4-månaders framåtvända i twowayen
    Precis, och sen den framåtvända kan man ju faktiskt också använda från 1½ års ålder...
  • Ledilnaan
    cicci85 skrev 2011-11-11 14:39:04 följande:
    Ja, självklart, bara de uppnår den magiska 15-kg gränsen Inte för att alla bryr sig om det... jag läser en blogg där en 9-kg 2-åring sitter i bältesstol...
    Det är en riktig förälder det, som verkligen bryr sig om sitt barn. Du har väl berömt henne!? :-P
  • Ledilnaan
    t0va skrev 2011-11-29 20:22:27 följande:
    Men det kanske inte är någon som vet, be säljaren kolla märkningen på baksidan istället.

Idag fick jag mobin såld, känns så bra, var ett bra pris också. Jag hjälpte köparen att montera i bilen och sätta selen så den passade barnet. De hade en stor volvo med öglor och stolen satt riktigt bra i den bilen. Så den får nog ett bra liv hos den familjen. Nu väntar vi på max-way, får se om den kan passa sonen eller om vi ska köpa en ny two-way.
    Här är inne är det många som vet vilken klädsel som var vilket år, men nästan varje gång jag frågar något så får jag inte svar eller får vänta jätte länge på svar. Så jag lämnar tråden!
Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!