• L i n n

Hjälp! Vad packar man i skolväskan?

Men herregud!

Asmånga på Facebook låter meddela att de just packat barnens skolväska inför morgondagens Förskoleklasstart!

Vad packar man i den?
    Första dagen?
    Måste jag in och rota fram två väskor på vinden eller klarar barnens sej med lite kläder på kroppen bara?

• Svar på tråden Hjälp! Vad packar man i skolväskan?
  • L i n n

Vi har också bara två timmar så jag tror inte ombyte behövs första dagen. Inte heller frukt, då borde vi fått info om det tycker man.
    De ska nog bara se och känna på rummen lite innan jag hämtar hem dom igen.

• Maggis
    L i n n skrev 2011-08-21 21:33:51 följande:
    Vi har också bara två timmar så jag tror inte ombyte behövs första dagen. Inte heller frukt, då borde vi fått info om det tycker man.
    De ska nog bara se och känna på rummen lite innan jag hämtar hem dom igen.
    Men då så. Strunta i väska och ombyten och invänta info.
    //Maggis
  • Kajee
    Maggis skrev 2011-08-21 20:11:59 följande:
    Det får ni säkert!

Det kan jag garantera.
    Ska barnet inte vara på fritids första dagen så behövs inget särskilt.
    Sen tror jag att mina elever kommer att ha med sig speciellt fina pennor, luktsudd och små onödiga gem. Men dom börjar 3:an och är ju lite mer avancerade.   
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • WPmamman

Pennskrin med linjal, sudd, pennvässare och penna i. Det är vad vi har packat ner. Visst, de får pennor och sudd i skolan men det är lite kul med eget man valt också. Väntar på info efter imorgon så får hon med sig kläder och sånt som behövs sen i veckan. Min dotter tycker det är jättestort att få börja i första klass och vill ha väskan och pennskrinet med sig första dagen trotts att vi bara ska vara där en timme

• Maggis
    Kajee skrev 2011-08-21 21:51:34 följande:
    Det kan jag garantera.
    Ska barnet inte vara på fritids första dagen så behövs inget särskilt.
    Sen tror jag att mina elever kommer att ha med sig speciellt fina pennor, luktsudd och små onödiga gem. Men dom börjar 3:an och är ju lite mer avancerade.   
    Ja, så är det ju. Min store börjar 2:an nu och är inte över sig med sådana saker. Men det ändrar sig säkert.
    Vi fick i alla fall info pappersvis innan han började förskoleklass och han startade på fritids veckan innan. så ombyte fanns det redan där då.
    //Maggis
  • Kajee
    Maggis skrev 2011-08-21 22:12:37 följande:
    Ja, så är det ju. Min store börjar 2:an nu och är inte över sig med sådana saker. Men det ändrar sig säkert.
    Vi fick i alla fall info pappersvis innan han började förskoleklass och han startade på fritids veckan innan. så ombyte fanns det redan där då.

Sudd och andra duttsaker brukar nog mer vara en tjejgrej tror jag.
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Maggis
    Kajee skrev 2011-08-21 22:55:37 följande:
    Sudd och andra duttsaker brukar nog mer vara en tjejgrej tror jag.
    Förmodligen Men det är ju en del Bey-blade och Star Wars i den här åldern och sådant kan vara lite "häftigt" att ha i pennskrinet, gissar jag.
    //Maggis
  • L i n n

Ingen info idag ang. vad som kan vara bra att ha med sej till F-klassen.
    Varken ombyteskläder, frukt eller gympapåse.

Kanske kommer framöver då.
    Imorgon är det också kortdag, tre timmar. Antar att jag inte skickar med någon frukt då heller...

• pyret2012

förskoleklassen fungerar ju ungefär som på förskolan. iaf här där jag bor.
    alltså behövs det extra kläder, regnkläder.. thats it ungefär. det enda de bett oss ta med till sonen är en frukt om dagen till deras fruktstund.
    pennor, papper, sudd, kritor osv osv står ju såklart skolan för. Blir nog annat när barnen börjar 1an nästa år. 

Lycka till! :)

en tjockis på tjocken | BF 120412 (andra barnet)
  • Tant Green

Ett ombyte kläder + regnkläder sa de idag att vi skulle ta med, men inget annat har jag hört.

Svar på tråden Hjälp! Vad packar man i skolväskan?