Krumpy skrev 2011-08-22 10:56:13 följande:
Hade jag skrivit att invandringsfrågan kom på fjärde plats av femton, utan att nämna procentsatsen,
då hade ju jag själv använt statistiken i ett syfte att vilseleda.
8.1% = inte alltför framträdande plats
Fjärde plats av femton platser = hyfsat framträdande plats
Om femte plats fick t.ex. 7.9% (jag har inte kollat, detta är bara ett exempel, jag har dåligt med tid f.n)
så är det vilseledande att få folk att tro att fjärde platsen är så väldigt framträdande. När det
i verkligheten är så att fjärde och femte plats är jämförbart framträdande.
Ser du skillnaden?
Du valde att att visa procentsatsen istället för att skriva att invandringsfrågan kom på fjärde plats av de femton viktigaste frågorna. Så gör man när man själv har tagit ställning i frågan, inget lustigt med det.
Man kan vrida, vända och framföra resultatet från vilken undersökning som helst så att det passar in. Att bara 114 personer valde att svara på just den frågan säger just ingenting. Det vi med säkerhet vet är att invandringsfrågan kom på fjärde plats av femton frågor och att 57,8% av de tillfrågade ansåg att SD har den bästa invandrings- och flyktingpolitiken. OK?
Att ungefär hälften av svenskarna vill se en minskad invandring är inte heller något nytt, SOM-institutet har visat på det år efter år. Om de tillfrågade vill minska invandringen med 99% eller bara 1% vet vi inte, men så ligger det till. Läste förövrigt en undersökning till av United Minds från 2010 som även den kom fram till att SD anses ha den bästa flyktingpolitiken. Mars 2010 tror jag.
Så, att SD inte har mer än runt 7% av folket med sig betyder inte att folket är nöjda med invandringspolitiken som ni PK vill framhäva. Långt ifrån faktiskt.