sumpbävern skrev 2011-08-23 16:17:44 följande:
Lyssna nu, varför fira utländska seder (läs muslimska) på Sveriges nationaldag? Har svensken i gemen tagit till sig somaliskt dans (NG) till den grad att vi nu bör fira den på Sveriges egen dag? Kan vi inte försöka få till stånd "hela världens dag" istället så vi kan dansa exotiskt och äta hela världens allsköns rätter tillsammans för de som vill, så behåller vi nationaldagen och svenska flaggans dag och firar svensk kultur för de som vill?
Man firar inte utländska ( muslimska ) seder . Man firar Sverige ... jag tror du missat ngt .
Sen kan man väl fira hur man vill eller måste alla fira precis likadant ? Jag gillar inte att skutta runt midsommarstången och kanske att jag drar i mig en pizza eller lite champagne på nationaldagen men jag firar Sverige lik förbannat .
I USA kan man äta arepas , mofongo eller texmex på 4th of july . Dansa kongolesisk dans eller äta barbecue .... det spelar ingen roll . Det som spelar roll är att man firar dagen .
Jag är ju inte ultra konservativ heller och skulle inte gråta om de tog bort Kalle Anka på julafton