Inlägg från: FMGA |Visa alla inlägg
  • FMGA

Vad är svensk kultur?

sumpbävern skrev 2011-08-22 19:42:51 följande:
    Det beror på att folk prioriterar andra frågor högre -än så länge- bevisligen inte att SD har en dålig invandringspolitik.

Förövrigt håller trenden i sig, SD ökar hela tiden.

status.st/

För övrigt är sverigedemokraters  matematikmetodik ett stort glädjeämne så här i det tilltagande höstmörkret.

6,8 procent i förra Sifomätningen, 6,0 procent vid den senaste Sifomätningen

Låt oss hoppas på sju sådana ökningen i rad, låt mig se: sju gånger åtta är 56. Håller den sverigedemokratiska ökningstrenden i sig har de om man tillämpar politiskkt korrekt matamatik minskat med 5,6 procentenheter och skulle ha 0,4 procent av väljarkåren bakom sig. 
  • FMGA
    sumpbävern skrev 2011-08-22 22:38:29 följande:
    Varför skulle du klara av matematik när du inte ens kan stava?

Trenden, trenden. Titta igen.  
    Från 6,8 procent ned till 6,0 procent.

Tja, den trenden är möjligen ökande  för en  sverigedemokrat. Kanske rentav ett exempel på en genuin tradition - att inte förstå skillnaden mellan plus och minus.

Men du har rätt, sverigedemokratisk matematik har jag aldrig förstått, men så är väl den - om man ska vara ärlig -  bara ett exempel på viljans seger över förståndet.
  • FMGA
    sumpbävern skrev 2011-08-23 07:50:35 följande:
    Du verkar inte förstå mycket alls.  Exakt vad i graferna är det du inte förstår? Eller är du bara så ledsen att du inte vill se? Tungan ute

status.st/
    Ledsen - nja, vill vi inte alla få våra fördomar bekräftade, så nog har jag lite roligt åt din brist på förstånd.

Nu är vi visserilgen lite utanför ämnet, men även sverigedemokrater är ju svenskar och en del av den svenska kulturen , om än en mycket obetydlig sådan - så visst jag kan väl försöka lära dig något. Även omgivningens förtvivlade försök att lotsa sverigedemokraten på rätt spår är ju en del av den svenska kulturen.

Jo, jag förstod vad du syftade på med trenden, men elaj somjag kan vara ibland tyckte jag att komiken skulle bli större om du själv förklarade.
    Det finns tre augustiresultat i den där lekstugan för klipp och klistrande du har som snuttefilt. Sifo, United Minds och Yogov, de två senare var de opinionsinstitut som vid förra mätningen gav SD högst andel väljare.

Trenden. Försök föreställa dig en  grupp om tio sverigedemokrater med en genomsnittlig IQ på 80, så försvinner sju av dessa tillfälligt för att klippa och klistra ihop en berättelse om hur somalier inte förstår att betala för sig på SL:s bussar, kvar är då tre sverigedemokrater. Två av dess tillhör gruppens intellektuella elit och vill inte befatta sig med sysselsättningsterapin, den tredje är väl mest som de andra.

Jag misstänker att du kanske ändå inte förstår att man inte kan jämföra två olika genomsnitt och dra några slutsatser från detta. Tja, visst kan man, du gjorde ju det, men det är dessvärre lika korkat som att påstå att de tio sverigedemokraternas genomsnittsintelligens ökar om sju av de mest korkade inte är med vid ett mättillfälle.

Och så är jag tillbaka till det faktum att den senaste opinionsundersökningen visade att mer än var tionde sd-sympatisör försvann vid augusimätningen. Resultatet ligger dock inom den statistiska felmarginalen men om trenden håller i sig kommer sd fortsätta att minska, 

I sammanhanget kan det vara på sin plats att nämna att man bör ta Yogovs undersökningar med en nypa salt. Där handlar det inte om ett slumpmässigt urval, utan deras tyckarpanel har aktivt sökt sig till dem. 
  • FMGA
    sumpbävern skrev 2011-08-23 16:40:06 följande:
    Antingen är du en riktigt rolig liten ironisk prick, eller så är dina föräldrar helt enkelt bröder. Lite svårt att greppa.

På länken hittar du samtliga opinionsmätningar av Sifo, Synovate, Skop, Sentio, Novus, Demoskop, United Minds , SCB och YouGov sedan april 2006. Trenden visar att SD ökar för varje år. Precis vad vill du hjälp med att förstå?
    Nja, jag tycker mig märka att det finns några här i tråden som verkar vilja diskutera svensk kultur inte sverigedemokratens brist på sådan.

Om du önskar lite hjälp med att förbättra dina rudimentära kunskaper inom matematik, statistik, samhällskunskap eller som det verkar sexualkunskap, så starta gärna en tråd om detta.

Det finns säkert fler än jag som förstått att bästa boten mot sverigedemokratiska tankeglapp är kunskap.

Fråga gärna du så ska jag försöka hjälpa dig, och jag lovar ingen fråga kommer att vara så dum att du inte förtjänar ett upplysande svar..

Men i den här tråden tänker jag inte besvara fler frågor från dig - här diskuterar ju folk svensk kultur, ja förutom du då som är lika somaliaepidemisk som alla sverigedemokrater som drabbats av den sjukdomen.

• FMGA
    sumpbävern skrev 2011-08-27 01:15:03 följande:
    När sossarna byggde Sverige var dom knappast som nu kan jag meddela lilla damen. De var ungefär som SD är nu
    Försöken att parasitera på gammalt socialdemokratiskt tankegods verkar vara en central del av SD:s försök att relatera den egna politiken till ett ursprung i det "svenska folkhemmet". Jimmie Åkesson som en ny Tage Erlander eller Per Albin Hansson.

Men de gamla socialdemokratiska tankegodset var inkluderande, inte exkluderande. 
  • FMGA
    JTA skrev 2011-08-27 09:53:31 följande:
    Ja, SD vill gärna vara folkhemsmässiga. Om det måste beskrivas som "parasitera" är förstås oklart. Kanske snarare att man tar upp en tappad tråd.

De gamla socialdemokraterna behövde förstås inte ta ställning till ett årligt influx av 40000 svårintegrerade invandrare. Du kan alltså bara spekulera om vad de skulle ha tyckt om det.
    Nej, de tankar och den värdegrund som finns i den tappade tråden har mycket litet med SD:s människosyn att göra. Det är knappast tankarna om att alla ska ha möjligheterna, att inte tillgången till välstånd och utbildning för alltid ska förbli klassbunden som lockar SD - utan illusionen om ett homogent folkhem där alla svenskar är och förblir  lika svenska.
Svar på tråden Vad är svensk kultur?