Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Vad är svensk kultur?

Tomtefar skrev 2011-08-21 20:55:01 följande:
    Ja du Tobias, bästa text jag läst på länge här på FL. Beklagar att FLs PK maffia skickat dig till utvisningsbåset. De tål inte att høra vissa sanningar som kan slå hål på bubblan de lever i. Fett med cred till dig o hoppas du kommer tillbaka snart på FL.

Jag tror "Tobias" varit på FL så många vändor att det börjar krisa lite för vår käre vän.

Utöver det är tråden full med skitsnack. 
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbävern skrev 2011-08-21 22:03:47 följande:
    Hujedamig, inte en chans att orka läsa genom allt PK här.

Ska vi bara ta och bestämma att Sverige är enda landet i världen utan en egen kultur då? Alla andra får kallas somalier, tyskar, turkar och långtbortistanier, men svensk- ser ni- blir ju genast så svårt. Alla är vi ju svenskar...jag menar...alla är vi ju invandrare...alltså...allt är ju afrikanskt (i Sverige vill säga) ..eller jag menar...eller..tror...eller...nån som vill ha en glass?Förvånad

Vem har sagt att Sverige inte har en egen kultur?
  • Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-08-21 22:32:49 följande:
    Du menar 60% av svenskarna i undersökningen?
    sumpbävern skrev 2011-08-21 22:30:32 följande:
    Japp faktum kvarstår. Jag är snart sen till jobbet. Puss på NG och Rosen
    Jag är sjuklig nyfiken på vad du jobbar med. Gigolo?
    Jag vet, jag vet, jag vet!
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbävern skrev 2011-08-22 16:40:37 följande:

Men varför somalisk dans och kurdisk mat på sveriges nationaldag? Varför är det så viktigt att framhäva andra länders kulturer på våran nationaldag?

Precis som någon skrev här innan. Man får knappt inga bidrag alls längre till evenemang om man inte inkluderar andra nationers kulturer på något vis. Hur sjukt är landet vi bor i?    

Vadå varför?
    Jag var med i en tråd som startades om detta av JTA här på FL.
    Det var en somalisk temadag, kallade de det. Bland annat var det en somalisk man som skulle sjunga svenska folkvisor tillsmmans med en grupp från typ Värmland.

Ingen var tvingad att gå dit.

Att sitta och hänga upp sig på detta i otal inlägg känns inte helt ok.
    Speciellt inte när man bevisligen ej är införstådd i hur det gick till.        
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbävern skrev 2011-08-22 22:41:23 följande:

Ja, vad har en somalier som sjunger svenska visor med saken att göra?

"Ett exempel; svenska flaggans dag aka nationaldagen består idag mest av somalisk dans och annat exotiskt. Vad har det med Sverige att göra, och blir det inte istället Somalia som hamnar i fokus?"

Detta har du skrivit typ 10 gånger i tråden.
    Vad syftar du på?  
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbävern skrev 2011-08-22 22:46:46 följande:

Typ 10 ggr tror jag inte. Vad är det du inte förstår egentligen? Är det Somalia vi ska fira?

Vad, vilken händelse syftar du på när du skriver att nationaldagen består "mest av somalisk dans"?
Svar på tråden Vad är svensk kultur?