Inlägg från: Kattdamen |Visa alla inlägg
  • Kattdamen

Vad är svensk kultur?

Jag vet inte, tänker man tillbaka så är all svensk kultur invandrad, på ett eller annat sätt. Den har blandats och ändrats till att vara som den är idag. Det är så det fungerar, överallt.

Mycket som vi idag anser vara typiskt svenskt är ju ofta invandrat, någon gång i tiden.

• Kattdamen
    Brünnhilde skrev 2011-08-22 13:17:50 följande:
    Absolut inte. Jag är all for multikulturella musikfestivaler också. Det kan ju vara jättespännande, OM det är det man kom dit för! Men inte om man gick till vad man trodde var en svensk folkmusikfestival för att dansa gammeldans och polskor...
    Det borde stå om det är en folkmusikfestival med enbart svensk musik. Annars kan det vara så att du har missuppfattat det hela.
  • Kattdamen

Kålpudding!:P

Kinarestaurangerna som finns här i Sverige måste ändå vara en del av svensk kultur. De finns i varenda håla, och är anpassade för svenskar.

• Kattdamen

Exakt, det är ju den vänstra sidan som har byggt Sverige, som är så speciellt.

En riktig Sverigeälskare borde vara socialdemokrat då.

• Kattdamen
    I Blackrose I skrev 2011-08-26 15:06:05 följande:
    Dom flesta SD är ju f.d. socialdemokrater. Finns på nätet man kan läsa om undersökningar som har gjorts. Det är bara det at dom vill ha välfärdssverige för sig själva där kommer SD in.

*Jag som hade lovat mig själv att strunta i diskussionen*
    De har dock inte riktigt socialdemokratiska åsikter, som byggde välfärdssamhället.
  • Kattdamen
    I Blackrose I skrev 2011-08-26 15:10:35 följande:
    Nej det har dom väl inte men det är väl bara när det gäller invanringsfrågan annars tror jag dom håller med det mesta av det S står för. Har inte stött på en enda SD som gillat M-politik t.ex.
    Jag är tveksam till annat också.
Svar på tråden Vad är svensk kultur?