• gnuttenn

Ni som har varit sängliggandes på sjukhus för risk att få förtidigt, hur fick ni dagarna att gå?

För 3 veckor sedan blev jag inlagd på sjukhus på grund utav risk att få förtidigt.. Jag får endast gå på toa/duscha annars måste jag ligga i sängen hela dagen..
    Ni som har varit i samma sits och behövt ligga inne länge, vad har ni gjort för att få tiden att gå? Skulle bli jätte glad om ni kunde komma med lite tips på hur man ska stå ut..

Har en dotter som nu är lite mer än 1 år och hon föddes också förtidigt, men då låg jag "bara" inne i 2 veckor innan hon kom till värden.. Den här gången känns allt mycket jobbigare, hon är hemma med sin pappa nu och jag ligger här och saknar min familj enormt mycket..
    Hur ska man stå ut att ligga här i förhoppningsvis flera veckor till?

• Svar på tråden Ni som har varit sängliggandes på sjukhus för risk att få förtidigt, hur fick ni dagarna att gå?
  • viseversa

Har du någon tv? Ett spel att spela super mario på är ju alltid kul att fördriva tiden med. Böcker,tidningar,besök i massor. Vilken v är du i nu? och till vilken v vill dom du ska gå?

• FrökenFreja

Gillar du att pyssla/sticka/virka/redigera bilder med Photoshop? Om du har en dator med okej uppkoppling kanske du kan gå någon webkurs av något slag? Men då måste du ju ha orken såklart!

• MammaTill2Fina

Hör om du kan få llite pyssel från terapin på sjukhuset, måla, sy, mm
    Annars som ovan skrivit.

• Mamman till två

Pussel, tv, tvspel, böcker, tidningar, soduko, "hälsopyssel" ex. naglar, hud m.m., långa telefonsamtal, studier (ett nytt språk t.ex.), virka, sticka, sy korsstygn.

Hoppas att allt går bra för dig!
    När jag väntade mitt första barn var jag sängliggande i 13 veckor - tiden går otroligt sakta, man får vara lite påhittig. 

• gnuttenn
    viseversa skrev 2011-08-18 20:24:02 följande:
    Har du någon tv? Ett spel att spela super mario på är ju alltid kul att fördriva tiden med. Böcker,tidningar,besök i massor. Vilken v är du i nu? och till vilken v vill dom du ska gå?
    Ja vi har tv på rummet men det går aldrig något bra där, så jag tittar mycket på serier och filmer på datorn.. Men det börjar bli så himla tröttsamt.. Tv spel är heller inte riktigt min grej och gillar inte att läsa så mycket..
    Vad negativ jag låter nu.. :)
    De första dagarna löste jag även mycket korrsord men det har jag också tröttnat på.. Och nu så stickar jag mycket mössor, halsukar osv.. Men det är ju inte heller det roligaste..

När jag får beösk så flyger verkligen tiden iväg, men nu har jag inte lika mycket besök länge som i början när jag låg inne, men det är verkligen uppskattat..

Idag är jag i vecka 29+1, och deras nästa "mål" är att jag ska gå till vecka 30+0.. Men självklart vill de att jag ska gå länge om de lyckes stoppa upp förlossningen..
  • gnuttenn
    FrökenFreja skrev 2011-08-18 20:26:29 följande:
    Gillar du att pyssla/sticka/virka/redigera bilder med Photoshop? Om du har en dator med okej uppkoppling kanske du kan gå någon webkurs av något slag? Men då måste du ju ha orken såklart!
    Ja pyssla tycker jag är roligt att göra, jag håller på att sticka väldigt mycket nu men efter att ha gjort väldigt många mössor, halsukar mm så börjar man att tröttna.. :)
    Vad finns det för webkurser?
  • gnuttenn
    Mamman till två skrev 2011-08-18 20:30:55 följande:
    Pussel, tv, tvspel, böcker, tidningar, soduko, "hälsopyssel" ex. naglar, hud m.m., långa telefonsamtal, studier (ett nytt språk t.ex.), virka, sticka, sy korsstygn.

Hoppas att allt går bra för dig!
    När jag väntade mitt första barn var jag sängliggande i 13 veckor - tiden går otroligt sakta, man får vara lite påhittig. 
    Korsstygn var ett jätte bra förslag, ska be sambon imon att åka och köpa ett sy kitt till det.. :)

Hur orkade du att ligga i 13 veckor? Det måste varit jätte jobbigt för dig..Hoppas att jag också klarar av att ligga så länge som möjligt, men ibland förstår jag inte hur jag ska orka..
  • FrökenFreja
    gnuttenn skrev 2011-08-18 20:33:08 följande:
    Ja pyssla tycker jag är roligt att göra, jag håller på att sticka väldigt mycket nu men efter att ha gjort väldigt många mössor, halsukar mm så börjar man att tröttna.. :)
    Vad finns det för webkurser?
    Har du hållt på något med att stämpla och färglägga med pennor som kallas ProMarkers? Finns att köpa stämplar, papper, stämpeldynor och pennor i pysselbutiker om du har möjlighet att skicka din man eller någon på uppdrag? Det är jättekul och blir väldigt fint. 

• viseversa
    gnuttenn skrev 2011-08-18 20:36:35 följande:
    Korsstygn var ett jätte bra förslag, ska be sambon imon att åka och köpa ett sy kitt till det.. :)

Hur orkade du att ligga i 13 veckor? Det måste varit jätte jobbigt för dig..Hoppas att jag också klarar av att ligga så länge som möjligt, men ibland förstår jag inte hur jag ska orka..
    Virka såna där söta djur som är så poppis nu. Och gör en babymobil av dom=)
Svar på tråden Ni som har varit sängliggandes på sjukhus för risk att få förtidigt, hur fick ni dagarna att gå?