• Cloud

Klagar du på dig själv öppet inför ditt barn?

Exempelvis;

Om hur tjock du är. Hur korkad eller dålig du är. Hur otränad du är. Hur fula bröst du har. Hur fet du ser ut. Hur ensam du känner dig.

Gör du det? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klagar du på dig själv öppet inför ditt barn?
  • listo

Nope, det skulle jag aldrig göra. Det skulle vara helt tvärtemot det jag försöker stenhårt att göra, d.v.s ge dem en god självkänsla.

Nämen det ÄR så. Jag hörde det av en som hade hört det på FL...
  • Kazeer

Ja, det händer. Inte ofta men det händer. Det är något jag medvetet arbetar för att låta bli att säga högt (och även att låta bli att nedvärdera mig själv i tanken).

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • La Lola

Jag önskar jag kunde svara nej.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Toddes mamma

Nej, det gör jag inte.  

• Lilith Dark

Nej, jag struntar fullständigt i om jag är smal eller snygg eller om jag behöver träna. Jag trivs med mig själv som person och det är det viktiga. Det försöker jag lära mina barn också.

LILITH - Sveriges mest menlösa blogg www.lilith.se
  • N o H

Nej det skulle jag aldrig göra.

• Cloud

Jag ska nog be att få den flyttad till anonyma diskussioner.

• Catti41

Nej, det gör jag inte. Däremot är jag tydlig med om jag har gjort fel eller klantat mig och hur man gör för att rätta till och att världen inte går under.

• BlommyNess12

Alltså det händer väl. Inte till barnet men framför barnet likväl. Men jag har ju en son så han kanske inte komer få komplex över sina hängiga c-kupor när han är vuxen bara för att mamma hade lite komplex men jag klagar kanske 20 % av gångerna, de andra 80 % berömmer jag mig själv..

Svar på tråden Klagar du på dig själv öppet inför ditt barn?