Dottern vill inte till fritids
Vad ska jag göra? det har gått 2 veckor och mina största farhågor har besannats. Dottern har ingen att leka med, och hennes kompis som hon lekt med hemma under lång tid är elak mot henne och hennes kompis från dagistiden leker med den kompisen som hon lekt med på hemmaplan. Min tjej frågar mig varje kväll kan jag inte få gå tillbaka till dagis. Eller så säger hon måste jag gå på fritids imorgon?
Skickade ett mail till läraren inatt, undrar nu om de var förhastat att göra det. I mailet gav jag information om saker som jag tror är viktigt för att lösa situationen. Man kan ju inte tvinga några barn att leka med min tjej men är väldigt rädd att denna tjej ska få med sig hela klassen mot mitt barn då jag har sett sådana tendenser tidigare. Sen anser jag att man är inte en bra kompis när man gör så och jag har sagt att de får inte leka hemma hos mig när man behandlar varandra på det sättet. Vilket resulterar i att de endast leker hemma hos kompisen. Eller är det någon som har något tips på hur man kan hantera detta. Min tjej har alltid varit omtyckt eftersom hon är väldigt omtänksam och snäll mot sina kompisar. Men är rädd nu att hon inte ska kunna försvara sig i skolan. Den tjej som min dotter leker med på hemmaplan kan vara väldigt elak. Inte pga att de är ett elakt barn utan pga vuxna runt omkring henne som lär henne väldigt konstiga värderingar. Utom mamman som är väldigt bra att ha att göra med.