Hjälp, har tydligen TPO antikroppar!
lillis79 skrev 2012-03-01 11:12:33 följande:
kan prednisolon göra så man lättare blir gravid!??eller gör det bara att det befruktade ägget stannar kvar lättare???
I IVF sammanhang ska det kunna göra det lättare att bli gravid har jag läst, att kroppen blir mer mottaglig när man sänker immunförsvaret, (enkelt uttryckt). Borde vara så med naturlig graviditet med, tyvärr har jag inte blivit gravid nu. Men har blödningstrassel.
JELJ skrev 2012-02-28 18:52:30 följande:
Har också antikroppar och behandlas med levaxin. Antikropparna ökar missfallsrisken men med levaxin och rätt inställd ska det inte vara några större problem. Har själv flera missfall och min läkare menar på att det ska inte vara antikropparna som gör det. Ska äta trombyl vid nästa grav.Något som jag läst är att Selen är bra för antikropparna och äter därför paranötter.
Jag googlar mycket på ex Thyroid Autoimmunity and Pregnancy och i dom flesta fall ska man behandla med levaxin även om övriga prover som tsh t4 och t3 ligger innom referens.
Nya gyn tror på prednisolon och levaxin ihop för att ta ner antikropparna, sen fragmin. Har aldrig riktigt förstått sambandet med antikroppar och att ta blodförtunnande dock. Värt att säga är att jag alltid legat bra till på mina prover för ths när jag varit gravid och sen fått missfall, det enda som inte varit bra på proverna är antikroppsnivåerna som snarare gått upp när jag varit gravid.