• Zinfandel

Hjälp, har tydligen TPO antikroppar!

Förlåt att jag bara blandar mig så här men jag låg ett bra tag på 0,2 och det är absolut inte heller bra. 1,0 är optimalt för graviditet. Sikta mot det!

• Zinfandel

Oupsie, lugna dig....! Jag pratade inte om svensk reproduktionsimmunologisk forskning.... Men då vet du också att T4 är viktigare än TSH Flört Lycka till men du läser ju ändå inte det här Skrattande

• Zinfandel
    Thi 08 skrev 2011-09-06 14:47:23 följande:
    Jag har koll på mina värden. oroa dig inte Jag har gjort immunologiska tester på Lucinakliniken som Björk startat. Vet ej om den finns kvar dock nu när han är pensionerad. Du har säkert gjort alla de immunologiska testerna då också NK-celler, TNF-alfa osv. Har du haft värden som indikerat att du behöver heparin eller kortison? Bara en fråga eftersom du är så "insatt". Puss och kram. Nu har jag inte tid för er längre. Som sagt. Självklart läste jag eftersom jag knappt hunnit logga ut.
    Japp, det har jag. Det var jätteintressant att få din syn på saken, alltid bra med olika synsätt på saker & ting, särskilt från så insatta..! Sorry att vi trampade på några ömma tår. Tack för info!
  • Zinfandel

Lillis79; har du funderat på att ta mer immunologiska prover och kanske behandlas med immunterapi? Hur mycket Pred ska du ta?

• Zinfandel
    lillis79 skrev 2012-02-27 15:23:05 följande:
    nej det ingår tydligen inte i en utredning som jag gör på sahlgrenska, men ska ta upp detta den 9e mars då vi är kallade på återbesök och ska få alla våra provsvar i utredningen vad de säger om mitt anti tpo.
    jag har självmedicinerat med prednisolon först 5mg men märkte ingen skillnad, blev inte gravid så jag har nu höjt till 10 mg den senaste cykeln så får se vad det ger..
    tror inte läkaren kommer gilla att jag självmedicinerat med kortison! men ibland måste man ta saken i egna händer..
    immunterapi görs väl inte i sverige??
    vilka prover finns att ta då förutom

tsh
    t3
    t4
    anti tpo??
    Nej, jag menar inte i Sverige, jag menar en riktig utredning Flört alltså London, USA eller Aten. kan varmt rekommendera Dr D i Aten, den ena efter den andra som varit där blir gravida nu, läs gärna våra trådar om immunologi och Aten!
  • Zinfandel

Ca 20000 kr och en gång räcker, bättre det och ta reda på felet än att pumpa kroppen med hormoner och slänga pengar på onödiga ivfer!

• Zinfandel

www.lifeclinic.gr

Dr Ds engelska är jättebra och han ger sig inte förrän han är säker på att du har förstått!! Jag tycker det är en bra början att få hans åsikt, att diskutera det hela och kanske få en annan infallsvinkel men framförallt få reda på precis vad du har att spela med. Du kan få en teletid om nån vecka och tid på kliniken om 2-3 veckor.

Svar på tråden Hjälp, har tydligen TPO antikroppar!