Hjälp, har tydligen TPO antikroppar!
Har försökt bli gravid över ett år och inget har hänt (har dock ett barn sedan innan). Kan det vara på grund av antikoropparna som jag inte blir gravid? Gynekologen sa att det kunde finnas ett samband så jag har tagit om provet.
Hur får man ner antikropparna till normala nivåer? Är det med levaxin? Läste att antikropparna kan öka risken för missfall och det känns ju inte bra..
Har själv Hashimotos och har svårt att bli gravid. Har två missfall bakom mig.
Jag har själv massor med frågor som inte min läkare kan svara på och jag hittar inte informationen på nätet som jag önskar.
Tsh proverna ska enligt min läkare ligga runt ett för bästa möjlighet att bli gravid. Antikropparna i blodet angriper vävnaden i sköldkörteln och sakta förstör möjligheten till att tillgodose sig tyroideahormon. Behandling med Levaxin.
Vad jag förstår så kan antikropparna göra så att man får missfall. Antikropparna angriper fostret som ett "hot" eller som ett virus vid förkylning.
Jag vet inte hur man sänker antikropparna men ska föröka med akupunktur. Har läst att Selen kan vara bra att äta när det stärker imunförsvaret. Har även köpt bidrottningsgèle som kanske hjälper.
Jag får återkomma om jag får resultar.
Mvh Jenny