Är det okej att köpa ett dockskåp till sin pojke? pappan tycker inte det..
Hej!
Jag undrar vad ni tycker om att köpa ett dockskåp till en pojk?
Vi har en son som är 2 ½ år och jag har sett att han har börjat utveckla sin lek nu mycket mer, leka rollspelslekar osv.
Nu har han än så länge inte uttryckt önskan om ett dockskåp, men vi leker en del med min systerdotter och hon har fått ett dockskåp, så jag tänkte att om han verkar intresserad och leker med det hos henne, så varför ska inte min pojk kunna få ett dockskåp?
När jag va liten lekte jag med både både tjej och killleksaker, jag lekte cowboy, tjuv o polis med pistoler, lekte med bilar, älskade lego osv. Men även dockor o klä ut mig o sådant.
Min man däremot är emot att pojken ska ha i hans ögon "tjejleksaker", att vi inte ska främja det..
Tillexempel så hade min systerdotter ursöta klackskor (för att klä ut sig med) jag visade våran pojk dom och han ville genast prova och sprang runt i dom, han tyckte det va roligt att det lät när han gick :) Han brukar ibland gå runt med mina hemma, och stampa i golvet, det är liksom ljudet han gillar. Men min man tycker inte alls om det, jag tycker inte det spelar någon roll.
Pojken är väldigt mkt inne på bilar och traktorer, men när han är hos min systerdotter (sin kusin) så tycker han det är jätte kul att leka med hennes dockor osv.
Så frågan är om det är okej att köpa ett dockskåp (Lundby) till honom om han verkar vara intresserad utav det? eller är jag helt ute o cyklar?
Har någon av er som har pojkar ett dockskåp till dom?