Anonym (Loloo) skrev 2011-08-16 16:50:07 följande:
fast en del av frågorna finns det ju fler svar på beroende på vad man är för förlder.
Tex denna fråga... Vad brukar hända ungefär när barnet är mellan 2-3 år?
Ja vad händer då??? Vissa barn växer mer på länden. Andra börjar förskolan. Medans grannens ungar kommer i trotsåldern. Vissa ungar trotsar inte alls i stort sett. Medans andra är extremt envisa redan från födseln. Mao finns det INGEN rätt svar på denne fråga enligt mig. ja enligt DIG finns det ju ett rätt svar men jag tycker inte du enbart ska utgå från dig själv. Sen......
Denna fråga......Hur gör man för att potträna ett barn?
Ja du enligt dig ska man vänta tills ungen själv säger till. Men jag tror få föräldrar vill ha en 6åring med blöja tror inte du? Och JO jag har sett så stora barn emd blöja. Som förälder måste hjälpa barnet lite på rätt spår.
Och samtidigt lyssna på barnet. Tar det stopp så stannar man men funkar det bra så varför inte ta av blöjan en dag och testa?. Så har jag gjort med mina två äldsta utan att dom bad om det och dom blev torra på 1-2 veckor och var 2 resp 2,5 år när det hände. Man tar av blöjan och ser till att uppmuntra barnet ofta och är possitiv när det ger önskat resultat.
Så denna frågesport är som sagt ganska svår att svara på då imngen vet vad DU anser är rätt.
Sen är det väl så att alla svar skulle kunna vara rätt eftersom det är så olika från barn till barn osv