villsågärna38 skrev 2011-08-23 23:04:48 följande:
Om jag hade haft baltiskt ursprung och utseende så hade det väl inte varit så konstigt att jag skulle vilja adoptera ifrån ett baltiskt land. På samma sätt som många indier vill adoptera ifrån Indien eller kineser ifrån Kina. Rätt hårt att skriva att TS inte borde adoptera alls om hon fort tycker så när de har medgivandet klart. Jag tror många funderar i de banorna och tycker att det är jätteviktigt att kunna skriva om och diskutera här på FL. Personligen tycker jag inte att det är något konstigt resonemang heller... Visst är det så att många barn är romska ifrån många europeiska länder men de är ju fortfarande ljusa i hyn (iaf de jag känner) och ifrån t ex Polen och Ryssland kommer ju även många mkt ljusa/blonda barn. De som adopterar ifrån dessa länder och bor i Europa blir ju därför av naturliga skäl mer lika sitt adoptivbarn än om de hade adopterat ifrån t ex Kina eller Afrika. Jag har en vän som är mörkhyad och som därför absolut vill adoptera ifrån Afrika - har inte hört någon som reagerat på det och tyckt att det var konstigt.
Om det däremot handlar om att dölja adoptionen och inte vara öppen med barnets ursprung så rör det sig om något helt annat men så tolkar inte jag ditt inlägg TS.
Tack så jätte mycket för ditt inlägg!!
vi vill som du säger att barnet inte ska känna sig "annorluna" å därför har tankarna fört os till baltstaterna då min man har urspung därifrån..å nej det är absolut inte för att dölja att barnet är adopterat...kommer självklart vara öppna å ärliga mot barnet..
Tack så jätte mycket
jag tro också att många funderar i dessa banor men det är lite tabu att prata om det.. så varför ska man inte kunna ta upp det här på FL man kan ju ta upp det mesta här för att det finns folk som sitter i samma sits..
jag vill absolut inte ha ett "vitt" barn för att jag e rasist eller så...även om folk kanske tolkar det så...vilket gör mig ledsen..