Ultraljud en gång till pga korta lårben?
Jag har inte riktigt varit i din situation men jag reagerade också på att lårbenen var ganska mycket kortare på mitt RUL, tror nästan de låg 2 veckor efter övriga mått. Jag gjorde flera ultraljud under min graviditet och de låg minst en vecka efter på alla utom ett av ultraljuden. Fick också höra att allting växer olika. Detta var något som jag också oroade mig för hela graviditeten i och med risken för DS.
Men jag fick också en förklaring av en läkare att tydligen så gör de nya ultraljudmaskinerna som de använder nu det mycket lättare att mäta mer noggrant, tidigare har de behövt uppskatta var lårbenet börjar och slutar vilket har gjort att siffrorna har blivit överskattade. Men nu kan de mycket lättare mäta detta korrekt men det jämförs fortfarande med medelvärden och riktvärden enligt gamla mätningar.
Tyckte det var svårt att hitta någon vettig information när man sökte på nätet men hittade den här sidan som jag kollade mycket på: http://www.baby2see.com/medical/charts.html#BPD_OFD_HC
Jag vet att man lätt oroar sig men jag tror inte det är någon fara, speciellt inte eftersom du har fått bra värden på KUB.