Vilket smeknamn till Elisabeth gillas mest?
om ni rostar pa annat, skriv garna vilket smeknamn ni foredrar
om ni rostar pa annat, skriv garna vilket smeknamn ni foredrar
Men! Är det så himla farligt att tycka om ett lite längre namn som Elisabeth och funderar på smeknamn till det? Hon vill antagligen ha namnet Elisabeth, och klurar på vilket smeknamn barnet kommer att få och vad hon själv ska kalla flicka.
Jag tycker Elsy var ett gulligt smaknamn till Elisabeth=) Vad spelar det för roll att Bettan är det ända namn ni hört innan? Man "smeknamnar" ju sina barn som man vill ändå, som man tycker passar just dem=)
Min syster heter Elisabeth o hon kallas för Ella
vi har gjort exakt som ts,
funderat på vilka smeknamn det kan tänkas bli, och om vi gillar dem innan vi har bestämt oss för namnen till våra barn...
Man måste ju komma ihåg att det inte är föräldrarna som hittar på smeknamn utan oftast vänner...
Jag själv kallade mig för Beta när jag var liten, men alla andra har alltid sagt Lisa.
Vår ena son heter Maximilian, och kallas för det än så länge Men givetvis har vi tänkt på att det man bli ;Max, Milian, Mille.. Och vi har gillat de "namnen" också
Tycker Lizzie är snyggast, men det var ju inte med.
Annars Bettan :D
när jag va litten hade jag en lärare från polen och hon hete elisbietha men vi kallade henne för elisabeth hon ville inte bli kallad för något annat
Bettan!
Bettan och Lisa kallas dom (2) jag känner :)
Bettan!
Lisa är fint, och det som vanligtvis blir smeknamn av Elisabet.
Elly, Elise och Elisa är egna namn och inga smeknamn, så dessa förstår jag inte varför du har med..?
Lisa.