• Marre77

Ledsen själ

Hej alla mammor som lider av en förlossningsdepression. Har fått mitt andra barn för ca 2 månader sen. Har en dotter på fyra år. Det hela började när jag vart gravid, drabbades jag av illamående i ca tre månader fick jag kämpa med att få i mig mat och dryck sedan vart jag riktigt förkyld och när jag blev bättre av min illamående fick jag vinterkräksjukan, för att sedan blev biten av fästning och fick borelia. Hade med andra ord jobbig graviditet. Förlossning vart ju ännu värre än den förra fick min dotter på en kvart och fick en chock över att jag fått barn igen. Känslorna kom smygande fram det började att jag kände mig instängd och sedan att livet hade förärndrats radikalt med att vara två barnsmamma. För ca en vecka sen kom ångest kunde inte sitta still eller stå, kände ingen gläjde över något vill bara sova inte vakna mer, fick sådana skuldkänslor över att jag ville detta då jag har två flickor som jag älskar. Slutade amma i samband med detta då jag inte sov ngt om nätterna har typ inte sovit i två månader. Till min otur så har jag haft en bit av moderkakan kvar i livmodern och blev op igår det kändes som att jag skulle föda igen. Känner inte igen mig själv och kan inte fatta att detta händer mig. Har varit i kontakt med kurator och läkare och på tis ska jag träffa en psykolog. Har en stödjande familj och sambo som har varit där för mig och för våra barn. Men det känns som jag inte kommer att klara av detta, det är skit jobbigt att ha ångest går ut o promenerar som hjälper för stunden men den kommer tiilbaks. Snälla kan ngn bara bekräfta att dessa känslor inte kommer att kännas hela livet ut för då kommer jag inte klara av att leva så här. Känner att jag ångrar djupt att ha ett till barn, jag mådde ju bra innan varför förstörde jag det hela. Vill må bra nu och vara mig själv igen. Har fått tab mot min ångest som inte hjälper, det känns overkligt att jag sitter här och skriver detta om depression.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 18:27
    Tack för svar, vill veta hur länge detta varar om man inte tar antideppressiva tabl, när börjar man må bra och blir fri från ångest som känns outhärdlig.

Svar på tråden Ledsen själ