• Chasingdreams

Vi med BF i slutet av september 2011

Jag har BF den 25/9 och nu börjar det närma sig :). Väntar vårt första barn som är en pojke. Tänkte se om det finns andra med BF däromkring som skulle vilja följas åt och längta tillsammans. Själv känner jag mig större och otympligare för varje dag. Har även fått foglossning. Längtar så efter att få träffa den buffande lilla bebisen. Hur har ni andra det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:12
     BF-lista 

Emmynilsson: Pojke BF 12/9 
    Thenia: Pojke BF 12/9 (andra barnet) 
    Emmi83: Pojke BF 17/9
    Phenelia: Bebis BF 20/9 (andra barnet)
    klumpen09: Bebis BF 22/9 (andra barnet)
    PimPim85: Pojke BF 22/9 (första barnet)
    Therese88: Flicka BF 22/9 (första barnet)
    Blomman80: Flicka BF 23/9 (andra barnet) 
    Sara Jo: Bebis BF 23/9 (första barnet)
    Aponge: Bebis BF 24/9 (tredje barnet)
    Kristina86: Pojke BF 24/9 (första barnet)
    Lowan: Bebis BF 24/9 (första barnet)
    Chasingdreams: Pojke BF 25/9  (första barnet)
    Dior: Bebis BF 25/9 (andra barnet)
    Jen81: Bebis BF 25/9 (första barnet) 
    miia87: Flicka BF 25/9 (tredje barnet) 
    Perla: Bebis BF 25/9 (andra barnet) 
    Smukke: Pojke BF 25/9 (första barnet)  
    CrazyMee: Bebis 26/9 (första barnet)
    Satine87: Bebis BF 26/9 (första barnet)
    Lohrinda: Pojke BF 27/9 (andra barnet) 
    Nork: Bebis BF 27/9 (andra barnet)
    Stinakrus: Pojke BF 28/9  
    Trollet84: Bebis BF 28/9 (andra barnet) 
    xanncar: Flicka BF 29/9 (andra barnet)
    Kakmagen: Bebis BF 30/9 (andra barnet) 
    mc87: Bebis BF 30/9 (andra barnet)
    Soulheart: Bebis BF 30/9 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-12 20:37
    Nu är äntligen våra bebisar här. I denna tråd fortsätter vi livet som mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m61539269.html

• Svar på tråden Vi med BF i slutet av september 2011
  • Sarasvensson87

sammandragningar och förvärkar ä väl samma sak typ, eller är jag helt knäpp nu?:p så sa en kompis till mig iaf:p haha! jag har jätte lite sammandragningar.. alla har tydligen inte det och det ska man tydligen vara glad för:) oftast får man det i samband med förlossningen om man inte haft det innan! hoppas verkligen att allas känningar betyder ngt:)

Efter 3 års försök, är vi äntligen gravida och har bf 20/9 :)
  • Tesse88
    Sarasvensson87 skrev 2011-09-02 19:38:54 följande:
    theres88: okej, måste jag missat att du skrev, sry för det:) okej vad härligt för dig, kanske det inte dröjer allt för många dagar till för dig:) här händer inte så värst mkt molande mensvärk i mage och rygg, annars inget, men på senaste dagarna har jag haft så otroligt dålig aptit, allt jag stoppar i munnen får mig att må riktigt illamående... ngn fler med det problemet?
    Det är lätt att missa ;)
    Jag kan hålla med om aptiten...det är inte jättestor nu. Hoppas du kan få i dig lite mat iaf, inte kul och gå på tom mage heller :( 
    Angående det där med sammandragningar och förvärkar så är jag lika förvirrad som du. Dem säger att det är precis samma sak...men jag kallar dem som inte gör ont för SD och dem som gör ont för förvärkar :) Men jag har säkert fel :)

• PimStjärna

Therese88: jag skiljer oxå så på sammandragningar å förvärkar. Sammandragningar har jag nämligen haft sedan länge, å förvärkarna kom nog egentligen först igår.

• Smukke
    PimStjärna skrev 2011-09-02 20:51:52 följande:
    Therese88: jag skiljer oxå så på sammandragningar å förvärkar. Sammandragningar har jag nämligen haft sedan länge, å förvärkarna kom nog egentligen först igår.
    Men sitter förvärkar i ryggen eller magen? Magen drar ihop sig ibland .. men ja. 
    Som sagt, sjukt förvirrande.

btw, åt för mycket, mår illa och kan inte röra mig. Blä. men så gott. :D 
  • PimStjärna

Mina sitter i magen, känns som mensvärk å liksom ont neråt. Men kanske kan kännas ut i ryggen oxå.

• Smukke
    PimStjärna skrev 2011-09-02 21:02:31 följande:
    Mina sitter i magen, känns som mensvärk å liksom ont neråt. Men kanske kan kännas ut i ryggen oxå.
    Jag har alltid haft mest mensvärk i ryggen. Hemska mensvärk. :(
  • Sarasvensson87

ja man får helt enkelt kalla det vad man vill :) jag mår fruktansvärt illa i kväll, det brukar jag inte göra, så ska bädda ner mig under värmefilten i gubbens knä och titta på ngn film:) hoppas alla har en bra kväll:) å testa färdknäppen vettja, inte säkert det funkar men mysigt iaf:p

Efter 3 års försök, är vi äntligen gravida och har bf 20/9 :)
  • Theina

Jag vet inte vad skillnaden är mellan förvärkar och sammandragningar heller, men om jag läste det ni skriver och tänker efter så känns sammandragningarna annorlunda nu, de känns mer, liksom mer kraft, känns ofta i ryggen, benen, + med molvärk i magen ibland och kommer oftare.. då måste det vara förvärkar och när magen spändes innan utan ngt mer vara sammandragningar?.. hm.. en hel vetenskap

Ikväll är jag på dåligt och stressigt humör för jag vill ha ut bebis.. allt är så tungt och jobbigt och alla andra bara får bebisar förutom jag.. kräker på detta snart!!!

Idag köpte jag iaf lite bebisbodys i 56 på H&M de hänger på tork nu och ska packas ner i BB väskan imorgon kom på igår att jag ska byta ombytena jag har däri till annat  

♥ Linnéa 081005 ♥ BF 12 september ♥
  • Theina

Den mensvärk eller vad man ska kalla det som kommer ibland tycker jag är rätt lätt att förknippa med dålig-i-magen-ont liksom.. förutom det faktum att man inte är det liksom.. någon mer som känner samma sak?

♥ Linnéa 081005 ♥ BF 12 september ♥
  • Sara Jo

Kommer precis hem från en tjejkväll med mängder av frukt, glass, maränger och godis! Nu i efterhand kan jag inte förstå varför jag skulle trycka i mig så mycket, jag känner för att kräkas upp allt + bebis :D

Hoppas på lite sömn inatt, börjar redan känna av lite "mensvärk" så kanske lika bra att ta en tablett innan jag somnar? 

Svar på tråden Vi med BF i slutet av september 2011