Var på rul igår och fick ett tungt besked
Fördelen är ju gentemot en vanlig förlossning (som jag aldrig upplevt) att man kan få både lugnande och tja... morfinet då... och jag vet åtminstone en som fått EDA under förlossningen. langtantillbarn.blogspot.com/
Författaren finns på FL och om du läser i maj-arkivet så finns hennes berättelse om själva avbrytandet och så där.
Jag har som sagt inget att jämföra med, men ont gjorde det. Och överlevde gjorde jag. Men var snabb med att tala om att det gör ordentligt ont för det var en sån sak jag missade några timmar in, och försökte stå ut. Och det är vad jag tror straffade sig mest - att jag inte fick första morfinet tillräckligt tidigt.
Jag ser att du har skrivit att ni ska få göra fotavtryck och vill bara tipsa om något fantastiskt fint, nämligen avgjutningar i 3D. Det går att köpa i många barnaffärer och är lätt att göra. Då kan ni även få en fin avgjutning av lilla handen.
Så har ni eller någon ni känner möjlighet att ta er till en barnaffär imorgon så gör det. Jag skickar en länk så att du ser vad jag menar, www.barnparadiset.se/product.php?id_product=9...
Om ni köper ett sånt set så tänk bara på att "tilta" formen lite när ni hällt i hälften av gipset så att det verkligen fyller ut.
Skickar styrkekramar till er!