Var på rul igår och fick ett tungt besked
Oj vad jag lider med dig. Det kändes som att det var mitt inlägg... Vi är i nästan samma situation och den är hemsk! Vi har iof inte ännu fått rådet att avbryta graviditeten, men utifrån vad vi kunde förstå på UL igår så ser det inte bra ut. Var på UL igår. Allt såg till en början bra ut, bebisen gapade, sprattlade, sparkade, knöt sina händer, hjärtat, ryggrad, njurar...allt såg bara finfint ut. För första gången sen jag blev gravid kändes graviditeten verklig och jag insåg att jag faktiskt har ett liv därinne. Men så kom då bakslaget när barnmorskan skulle mäta huvudet. När vi såg det uppifrån såg man att det såg klart "defekt" ut. Hon sa på en gång att vi hade en tydlig avvikelse här. Efter några minuter kom en läkare in och konstaterade samma sak. Tyvärr kunde de inte säga mer än så utan nu ska vi iväg på ett andra UL i Umeå imorgon för att få en second opinion. Nu vet vi iof inte vad som kommer hända imorgon, men med tanke på gårdagen och att vi varken kom därifrån med ett födelsedatum eller UL-bilder är vi nu inställda på det värsta och att morgondagen kommer innebära att vi måste fatta ett mycket grymt beslut. Jag har varit helt knäckt sen igår. Min sambo har en något mer pragmatisk syn på det hela och låter inte alls sorgen komma fram på samma sätt som jag. Han lyssnar på mig, kramar mig o ger mig tröst, men låter i övrigt livet rulla på som vanligt. Har pratat både med min familj och ett par underbara vänner och det känns lite bättre för varje gång. Jag beräknas vara i v 20. Det känns hemskt att behöva vänta i en hel vecka innan socialstyrelsen har sitt fredagsmöte igen. Denna väntan och ovisshet tär så det inte är klokt!
Jag önskar all styrka i världen till dig och din kille och att ni tar hand om varandra på ett fint sätt. Vet inte vad jag mer ska säga...
stor kram