Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Var på rul igår och fick ett tungt besked

Fyyy...lider verkligen med er! Avbröt en graviditet i v.22 i mars pga fosterskador så vet precis vad ni går igenom! Lyssnar och berättar gärna om du behöver!

Kramar

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • enlitenbitkaka
    minneli skrev 2011-08-11 16:10:48 följande:
    Kikade förresten in på din blogg, hur länge tog det innan du blev gravid igen?
    Vår dotter föddes 22/3 och jag +:ade 12/6 men fick MF ( andra försöket) men fick plus igen nästa månad 12/7 och är i v.9 imorgon. Inboxar dig så kan jag berätta mer där, vill inte skriva allt öppet.
  • enlitenbitkaka
    minneli skrev 2011-08-12 14:55:58 följande:
    Nu har jag hämtat tabletten. Jag ska ta den när jag äter lunch imorgon. På måndagmorgon vid 7 är det dags. Jag trodde jag skulle få föda på gynavdelningen, men det blir på förlossningen om inte det är fullt där. Lite grymt att få vara på förlossningen och höra barnskrik.

Vi födde på specen och hörde absolut inga barnskrik.
  • enlitenbitkaka
    minneli skrev 2011-08-23 18:04:53 följande:
    Tror inte att det var något att än att det inte fanns några njurar. Läkaren i Trondheim var 99% säker på det, men det skulle ju ändå vara intressant att höra, känns ju säkrare om det "bara" var det iaf. Men då kanske jag får höra det jag förhoppningsvis vill höra på återbesöket då!

Hur länge blödde ni? Nu har det gått en vecka, tror det ska sluta hela tiden, men icke.

Jobbet ringde också, en jobbarkompis tyckte inte att jag skulle komma tillbaka på måndag utan vila en vecka till eftersom det var jättehögt tempo nu med många lyft. Massa inskolningar på en småbarnsavdelning. Är ju bra att man har kollegor som tänker på en, lätt att glömma bort vad kroppen har gått igenom. Min kurator ringde iaf mig idag och hon skulle prata med en läkare om en veckas sjukskrivning till.. så jag får se hur det blir.     
    Hedvig föddes 22/3 och jag fick min första mens 19/4 och då hade jag varit blödningsfri en dag så blödde nästan en månad. Blödde dock aldrig mycket och vissa dagar ingenting, mer som illaluktande, rosabruna flytningar.

Rekommendationen jag fick av läkaren och BM var vila i 2v. Du bör absolut inte anstränga dig under den tiden. Jag gjorde det och fick störtfloden och ont. Vi var sjukskrivna i två månader så att få EN veckas sjukskrivning borde inte va några problem.
Svar på tråden Var på rul igår och fick ett tungt besked