Emuz skrev 2011-08-15 12:39:20 följande:
Jag hoppas att allt går så bra som det bara kan gå för dig idag! tänker på dig, din kille o bebisen! vi gjorde vårt andra UL i fredags och tyvärr kommer även vi avbryta graviditeten. Missade socialstyrelsens möte i fredags, men efter mycket tjat, tårar och en mycket förstående kurator ser vi nu en möjlighet att få socialstyrelsens godkännande tidigare än så. ska till min riktiga kurator alldeles strax och lämna över de papper jag skrev på i fredags så att hon kan faxa in allt som behövs till socialstyrelsen. sedan får jag hoppas att stenen rullar snabbt! vill inte tänka på vad som väntar... har ni som har skrivit på tråden varit överens med era sambos om hur omhändertagandet ska gå till? vi vill inte samma sak och egentligen ser jag inget problem med det. alla måste ju få ha sitt sätt att bearbeta/sörja/förtränga, men jag skulle uppskatta om jag fick höra hur andra par har haft det!? hur era diskussioner har gått... om era killar från början har varit emot att se bebisen, fota m.m. men att sen ha ändrat sig eller andra erfarenheter? nu måste jag rusa iväg så att jag inte blir sen till kuratorn. återkommer!
Jag var ensam på sjukhuset, min man var utomlands. Han har inte ännu vågat se fotona. Vi har varit överens om allt. Kring det praktiska har jag fattat de flesta besluten, men han ville absolut att barnen också skulle vara med vid gravläggningen av askan och har sagt vad han ville att skulle stå på minnesplattan. Han har helst inte välat diskutera så mycket om alltsammans, han tycker det är för tungt. Men han har nog annars stött mig i att orka med allt annat. Jag går hos psykolog, han går inte.
Många tänkar och styrkekramar till er.