Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vilken förmedling valde ni?

rajsiin333 skrev 2011-08-07 21:48:28 följande:
    Ja, vi måste ju gifta oss har vi förstått.
    Egentligen vill vi ju ha ett enkelt bröllop men med en ordentlig fest och för det krävs det viss planering så det görs ju inte en torsdageftermiddag precis som om vi gör det i stadshusetFlört  Men samtidigt vill vi ha bästa möjliga förutsättningar för adoption såklart.

Tack så mycket för alla snabba svar! Det var till mycket hjälp.
    Många länder har inte krav på att man ska ha varit gift länge, kika runt och se vilka länder ni är intresserade av. Är det ett land som kräver en viss tid som gifta är det ju bra att göra det så snart som möjligt, om inte så räcker det ju att ni gifter er innan medgivandeutredningen är klar.
  • villsågärna38
    en glad skrev 2011-08-08 00:22:40 följande:
    Men tiden är så viktig så jag hade valt en snabb borgerlig vigsel NU och sedan den välplanerade bröllopsfesten längre fram i tiden! Ev ihop med en välsignelseakt i kyrkan ....
    Den är ju inte viktig för alla länder, det beror ju helt på vilket land man vill adoptera ifrån. Men det är klart, vill man hålla alla dörrar öppna är det ett bra förslag.
  • villsågärna38
    rajsiin333 skrev 2011-08-12 09:32:18 följande:
    Det är det jag funderar över. Jag ska bara ta en diskussion med sambon också. Han har inte riktigt förstått vilkten av att vara gift för att få adoptera.
    Man måste vara gift för att få medgivandet till adoption av sin kommun. Flera länder kräver också att man ska ha varit gift i flera år t ex Indien i fem år och Kina i två år för att få adoptera därifrån. Är ni intresserade av någon av de länder som kräver flera års giftermål så gift er så snart ni kan. Det finns dock flera länder som endast kräver att man är gift för att få adoptera ifrån dem eller där man kan tillgodoräkna sig sambotiden också t ex flera av öststatsländerna. Läs på organisationernas hemsidor så får ni den info ni behöver för att kunna fatta ett överlagt beslut om hur ni ska göra. Lycka till!
  • villsågärna38
    Chimamanda skrev 2011-08-12 18:05:31 följande:
    Håller med dig. Visst måste man vara gift, men det är ingen idé att stressa ihjäl sig med giftermål. 5 eller 3 års äktenskap hinner man ändå inte komma upp i om man är sambo när man börjar och det finns flera länder som endast har kravet att man ska vara gift.
    Men det är ju precis det jag skrivit tidigare i tråden?
Svar på tråden Vilken förmedling valde ni?