Inlägg från: SmulanFnulan |Visa alla inlägg
  • SmulanFnulan

En ärlig och bra spådam?

Otroligt komiskt att använda ordet ärlig och spådam i en och samma mening. Vissa människor alltså, man slutar aldrig att förvånas. Det som är skrämmande är att samma människor har rösträtt.

• SmulanFnulan
    Anonym (Inte alltid...) skrev 2024-09-27 13:58:41 följande:
    Alla är inte lögnare, jag tror att ett fåtal faktiskt tror på att de kan spå i framtiden. Jag trodde det i tidiga tonår, fick en slags känsla av att jag kunde förutse saker och tänkte att när jag lär mig funjustera det här så kommer jag kunna vinna hur mycket som helst på spel, lotto, hästar osv. Men det kunde jag inte givetvis, men jag trodde att jag skulle kunna. 

Senare, slutet på tonåren fick jag en psykossjukdom, kanske var det där en slags förvarning på det?
    Ja, låter mer som att du fick en psykisk åkomma. Riktigt spådom existerar bara i sagor och fiktion.
  • SmulanFnulan
    Anonym (Inte alltid...) skrev 2024-09-27 18:27:58 följande:
    Ja, men jag tänkte vara en gnällkärring och påpeka att alla behöver faktiskt inte ljuga, det finns nog fåtalet som tror på sin egen förmåga. Vilket på nåt sätt gör det lite mindre illa tycker jag, om de åtminstone tror på sitt eget trams :) 

Sedan finns det ju ett uttryck "Ljuger så mycket att man tror sig själv" :)
    Självklart, men det gör det inte mer riktigt för det.
Svar på tråden En ärlig och bra spådam?