Vad har ni för regnkläder?
Börjar bli dags för nya nu till dottern innan skolan börjar. Vad har ni för något? Skalkläder, goretex eller galon?
Börjar bli dags för nya nu till dottern innan skolan börjar. Vad har ni för något? Skalkläder, goretex eller galon?
bägge skolbarnen har didriksons i materal som känns som vuxenregnkläder
Jag tycker INTE det räcker med skalkläder istälelt för regnställ. Har en flicka som är åtta år. De är ute i skogen hela förmiddagen varje fredag oavsett väder, ibland spöregnar det och då blir behövs galonkläderna för att hon ska vara torr. Sen är ju hon en sån som hoppar i vattenpölar och vadar i bäcken, så då blir hon ju blöt oavsett kläder iallafall. Men jag rekommenderar galon. Sen är ju skalkläder bra vid andra tillfällen, men inte just som regnkläder.
Jag tycker personligen att regnkläder i sånt där prassligt material inte håller tätt alls. Ok när man står upp, men sätter man sig ned(vilket barnen gör) så går det igenom byxorna.
Har alltid använt vanliga galon kläder till mina barn. Förra året köpte jag skalkläder. Dem avskydde dem. Nu köpte jag nya galon till dem. Två överlyckliga killar tittade ut, konstaterade regn å drog på sig kläderna å stack ut i trädgården =)
Mina barn röstar för galon...
Haft skalkläder sedan barnen började i skolan. Om det ösregnar ute brukar de ju få vara inomhus, och duggar det så håller skalkläderna tätt (Helly Hansen). Har köpt ett par galonjackor för säkerhetsskull, men de hänger mest i hallen...
Vi har pops skaljacka och reimas regnbyxor. PÅ skolan har vi också ett name it hängande ifall det blir regn på dagen...
Bara en sak som slog mig, är det inte stor risk för stöld om man har dyra kläder hängandes på skolan?
Jag har alltid köpt och köper skalkläder 8848 till mina barn. Inte de dyraste märket men inte heller det billigaste. Dessa har aldrig läckt igenom trots spöregn.
Min äldsta går i 3:an och han har aldrig blivit av med sina kläder. Märker dem med märkpenna på ställen som inte går att klippa bort.
8848 var finns det någonstans.
8848 är Intersports märke