Inlägg från: mamma till tre busungar |Visa alla inlägg
  • mamma till tre busungar

Min 15 åringa dotter är ihop med en 24 årig kille!

Jag tänker att det är bra att din dotter hittat en kille som är vettig  istället för en finnig omogen tonåring!

Dalmamman skrev 2011-08-04 00:48:30 följande:
    Så ni tycker att det är helt okej med att hon är ihop honom?
    Jag tycker att det är ett rätt stort hål i livet utan gud. Jag är orolig för henne om hon skulle bli atheist. Var hamnar hon då efter döden?

Jo, han var ju faktiskt väldigt trevlig annars.
    Ska man bara låta det vara tills något händer?

Min dotter dricker inte alkohol vad jag känner till, men hur vet man det?
    Tror ni att han skulle lura i henne det? Är det vanligt?

Sedan är jag också orolig över sex.
    Kommer han ha sex med henne? Jag vet att det är lagligt, men ska man tycka att det är okej, att hon får vara sexuellt aktiv så tidigt?
    Det är inte så att jag tycker att sex är något man ska vänta med tills bröllopsdagen, men jag känner mig så orolig över att tänka på att hans stora kropp skulle vara över min lilla dotter.
    Han väger minst dubbla henne.
     Så ni tycker att det är helt okej med att hon är ihop honom?-Ja!
    Jag tycker att det är ett rätt stort hål i livet utan gud. Jag är orolig för henne om hon skulle bli atheist. Var hamnar hon då efter döden?-Hon måste själv komma fram till om hon vill vara troende eller ej. Se det som en möjlighet för henne att faktiskt utveckla sina tankar kring tron.

Jo, han var ju faktiskt väldigt trevlig annars. 
    Ska man bara låta det vara tills något händer? -Ja!

Min dotter dricker inte alkohol vad jag känner till, men hur vet man det? -Det vet man inte
    Tror ni att han skulle lura i henne det? Är det vanligt? -Mindre troligt än om hon skulle träffa en jämnårig kille tror jag. Men ett glas vin till amten kanske de kommer att ta.

Sedan är jag också orolig över sex.
    Kommer han ha sex med henne? Jag vet att det är lagligt, men ska man tycka att det är okej, att hon får vara sexuellt aktiv så tidigt? -Ja, förr eller senare. Troligtvis är en 24-åring mer mogen, lyhörd och tålmodig  än en jämnårig pojkvän.
    Det är inte så att jag tycker att sex är något man ska vänta med tills bröllopsdagen, men jag känner mig så orolig över att tänka på att hans stora kropp skulle vara över min lilla dotter. 
    Han väger minst dubbla henne. - Många män är betydligt större än sina kvinnor. Det är inte farligt alls
Svar på tråden Min 15 åringa dotter är ihop med en 24 årig kille!