Min 15 åringa dotter är ihop med en 24 årig kille!
Jag måste bara flika in här. När ja gvar 15 träffade jag en kille som var 22. Pappa tyckte det var jätte jobbigt och han letade efter grejer som kunde gå fel. Jag är själv kristen, det var inte min pojkvän och även om det skiljde mycket på oss så gick allt galant. Vi var ihop i 4 år.
Jag förstår att man som vuxen och förälder är väldigt mån om sina barn och självklart vill deras bästa. Men jag tror faktiskt att du gör henne mer illa om du skulle visa ditt misstycke och föbjuda hene från att träffa honom. Man kan inte styra över sina känslor och guds vägar är (minst sagt) förvånande ibland.
Han verkar vara en representabel kille (Av vad du skriver här) och hade han inte haft något intresse i henne hade han aldrig ansträngt sig såhär mycket och han hade defenitivt gått för längesedan. Du kan inte skydda henne från att bli sårad, hon hade kunat bl idet av även en 15 åring. Hon kanske ifrågasätter sin tro nu, men det gjorde jag med, det är normalt, det blir så. Men det är hennes val och hennes funderingar. Låt henne hitta tillbaka.
Att vara sexuellt aktiv när man är 15 är inte ovanligt. Men det är i så fall deras val. Även om du skulle förbjuda det skulle de ha det om dom ville. Se hellre till att hon har p-piller eller liknande så att dom iaf skyddar sig på det sättet. Hon kommer säkert prova sprit, förr eller senare. Men är det inte bättre att hon gör det i hans sällskap än på någon sunkig hemmafest med killar i 15 års ålder som bara ser ett par bröst när en tjej står framför?
Mitt råd till dig är att andas lite. Din flicka håller på att bli stor. Alla hennes val i livet kommer inte stämma överrens med dina men det är så att växa upp. Ibland får man lära sig av sina egna misstag och släpper du inte på tyglarna nu och inte oroar dig över allt, så kommer hon testa det ändå, om inte nu, så senare. Om ni visar att ni finns där och stöttar henne kommer hon också gå med sina problem till er om/när dom uppstår, utan att vara rädd att höra ett 'va va det jag sa'.
Hon är lycklig med honom (av vad jag kan läsa ur ditt inlägg) är inte det det viktigaste?