• nattsudd

D-droppar + baby semp ersättning?

Hej! Vi ger vår lilla tös babysemp ersättning och fick även med D-droppar från bvc. Nu slog det mig dock att ska man ge det när man ger ersättning? Står ju att den innehåller D-vitamin men det kanske är skillnad? Någon som vet?

• Svar på tråden D-droppar + baby semp ersättning?
  • Harmony W

Du ska ändå ge D-vitamindropparna. Vi ger också Babysemp till vår son men på BVC sa man att ge droppar ändå, som ett extra tillskott. Samma sak gällde för vår dotter (fast det var 5 år sen och då hette det AD-droppar Glad).
    Lycka till! 

• principessan

D- droppar är ju inte farligt att få i sig för mycket utav. Det som inte behövs kommer ut bakvägen

• nattsudd
    Harmony W skrev 2011-08-02 21:56:15 följande:

Du ska ändå ge D-vitamindropparna. Vi ger också Babysemp till vår son men på BVC sa man att ge droppar ändå, som ett extra tillskott. Samma sak gällde för vår dotter (fast det var 5 år sen och då hette det AD-droppar Glad).
    Lycka till! 

Tack ska du ha!
  • nattsudd
    principessan skrev 2011-08-02 22:24:06 följande:
    D- droppar är ju inte farligt att få i sig för mycket utav. Det som inte behövs kommer ut bakvägen
    Det är iofs inte riktigt sant. D-vitamin är fettlösligt och kan samlas i kroppen. Om jag inte missminner mig är det ADEK-vitaminer som gör detta.
Svar på tråden D-droppar + baby semp ersättning?