• MamaInternational

Hur många kcal innehåller en pizza på ett ungefär?

En person behöver ca 2000kcal per dag och många äter tydligen en pizza lite då och då i veckan. Hur många kalorier tror ni det är?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-02 14:55
    Av 99 personer så har bara två röstat rätt, majoriteten röstar på hemskt låga siffror. ..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-02 15:27
    Äch nu börjar det bli mer och mer om att jag inte skrev noga nog om vilken slags pizza, varifrån, hur gjord och buhu bla ha.... SVARET ÄR 3600 kcal innehåller en pizza från pizzerian. Så gott folk om ni äter två smörgåsar och kaffe med mjölk till frukost och en halv pizza till lunch på pizzerian så har ni uppnått er dagsbehov av energi.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många kcal innehåller en pizza på ett ungefär?
  • Flashbulb

Lägg därtill att vissa inte äter kanterna, bara bröd och kolhydrater. Man vill åt själva pizzan .. undrar hur många kalorier man får i sig utan att äta kanterna.

• MissP

Inte en chans att en pizza innehåller 3600kcal, då hade nästan ingen orkar äta en hel pizza, vilket dem flesta kan!

1200-1500kcal är det normala som en pizza ligger på kalorimässigt!

• FrökenLöken

Ja, vad jag menar är ju självklart att panpizzan har dubbelt så mycket deg som "vanliga" pizzor ... och av all den degen 90% ... ni fattar.

Dubbelt så mycket deg, dubbelt så många kaloier.

Snurr, snurr.

• Mimmlas

1200-1500 kcal innehåller en vanlig pizza. Inte kebabpizza tex den innehåller ungefär 500 kcal mer.
    Jag är tämligen säker på detta då jag räknade kcal under en väldigt lång tid och nördade ner mig ordentligt. 

• Kyanita
    MamaInternational skrev 2011-08-02 19:49:05 följande:
    aktivtraning.se/fraga-oss/fraga-om-kost/vilke... olika källor olika siffror
    Fast de säger också att en hamburgare innehåller 845 kcal när en Big Mac "bara" innehåller 500 kcal och en QP likaså. Klart att sådana sidor överdriver för att få sålt sina produkter.
Svar på tråden Hur många kcal innehåller en pizza på ett ungefär?