Inlägg från: Mamma Tes |Visa alla inlägg
  • Mamma Tes

Bugaboo Donkey

mjmc: Man skruvar fast den på däckventilen och sen trycker man bara fast den på pumpens munstycke.

• Mamma Tes

Jag har svart bas och en svart suflett och en rosa. Vi är supernöjda med vagnen men är väl inte densmidigaste att ha med i bilen. Men vilken syskonvagn är det?

• Mamma Tes

spigg: Är barnvagnförvaringen inomhus hos er? På dotterns förskola har dom bara ett skjul ute. Är rädd att det ska regna in eller att någon annan förälder ska köra på sittdelen med sina vagnar så den repas! Tror dessutom inte den går låsa fast på nåt sätt. Kanske ska höra om man får lägga den inne nånstans...

• Mamma Tes

Elisabet: Jag har rosa suffla på liggdelen och svart på sittdelen men svart liggdelslock. Jättesnyggt!

• Mamma Tes

Nitron har små hjul, vilket enligt mig är helt obrukbart på vintern. Tänk då med 2 barn.. Huga! Bred som en pansarvagn är den också och med den kan du inte vända sitsarna oberoende av varandra. Med min erfarenhet så hade det inte gått då våran 2-åring har velat sitta framåt vissa gånger redan innan året. Vill en sitta framåt så måste båda det..

Fördelarna förutom att den går att göra till mono är enligt mig
    SNYGG!
    Stora möjligheter att pimpa vagnen - många färger på sufflorna (Samt hemsydda sufflor och bumperbarskydd).
    Svängbara, stora hjul
    Lätt att ändra sitt/liggläge - enhandsgrepp
    Barnet sitter jättebra i den
    Lätt både i teknik och vikt att ändra håll på sittdelarna.
    Teleskophandrag

Det absolut bästa i duoläget är lätt möjligheten att välja håll på fördriktningen för barnen samt sitt/liggläge och hur man vill ha sufletterna - helt oberoende av varandra.

Nackdelar
    Priset
    Trånga selar
    Lättrepat chassi
    Tar rätt stor plats ihopfälld

• Mamma Tes

linaloo: Vi hade tjej sen innan då vi väntade bebis i september. Vi tog rosa suffla till dottern (sittdelen) och svart topset till liggdelen. Ut kom en till tjej för 3 månader sen! Nu kör vi vagnen med svart suffla på sittdelen och risa suffla med svart liggdelslock på liggdelen. Apsnyggt! Det röda gillar jag också så är lite sugen på att köpa 2 såna med men det rosa slår alla färger tycker jag så den skulle jag välja först, alla gånger! Svart/rosa säger jag och så kan man komplettera sen om man vill.

• Mamma Tes

LizG: Åh berätta gärna då du fått svar vad sufflor går på och frakt. Sugen jag med!

• Mamma Tes
    Plly skrev 2012-01-01 16:42:15 följande:
    Wh watts är jättetrevliga och man kan beställa alla delar till donkey av dom, har en prislista på allt om nån vill se? Det är dock ca 4 veckors leveranstid på delarna. Jag ska beställa så fort jag får lön, bygger en egen vagn :-P
    Vi beställde våran vagn därifrån, syperbra! Vill gärna veta vad dom tar för sufflorna!
Svar på tråden Bugaboo Donkey