Inlägg från: Luella |Visa alla inlägg
  • Luella

Bugaboo Donkey

Jag tycker att min dotter sitter osäkrare i Åsnan än i hennes Brio Go. I Brion har hon aldrig sele, där har vi antingen fotstödet uppfällt så hon sitter/ligger med benen rakt ut eller så har vi bumbern på med den där tyggrejen mellan benen så hon inte glider ut. På åsnan är ju benen rakt ned vare sig man vill eller inte när man har sitt läget.

• Luella
    Tant Mutti skrev 2012-02-27 13:08:52 följande:
    En fråga om Facebook-gruppen: Jag gick med när den var alldeles nystartad men gick snabbt ur den igen för man blev helt spammad. Så fort nån skrev ett inlägg så blev det en ny notifiering i Facebook. Går det att stänga av? För i så fall vill jag gärna vara med i gruppen igen!
    Ja det kan du. När du går in i gruppen så går det att välja längst till höger. Det står Notifications i en ruta med en liten pil bredvid där du väljer on eller off.
  • Luella
    gt98mbj skrev 2012-03-21 12:59:43 följande:
    Spanat in Donkey, hur har den fungerat i snömodden? Finns det större vinterhjul till den som till cameleon? Rekommenderar ni den vagnen?
    Jag tycker att den funkar jättebra i snö. Det behövs inga vinterhjul och om man verkligen känner ett behov av att låsa framhjulen går det.
  • Luella
    smoolan skrev 2012-03-24 12:03:40 följande:
    Är det någon som reklamerat knarrande chassi? Hur gick det i så fall till? Kan inte vara utan vagn tyvärr då donkeyn är den enda vi har...
    Jag reklamerade genom Babytown där jag köpte den. Det gick fint, hämtade ut ett nytt några veckor senare. Han bad mig försöka lyssna var knarrandet kom ifrån, svårt tyckte jag men jag tror det kommer från delarna man drar ut. För mig knarrade det mycket mer när jag hade den som duo och hade båda barnen i.
  • Luella

och jag har kvar det gamla chassit som backup om något skulle hända med det andra

• Luella
    jean1 skrev 2012-03-26 15:10:52 följande:
    Vi är också Evt på gång att reklamera vårt chassi. Mailade alla uppg till PW och de vidarebefordrar till Bugaboo. Väntar med spänning på vad de har att säga.... Blir knivigt att klara sig utan vagnenom det blir så. Det kanske någon vet förresten? Får man alltid skicka in det gamla innan man får ett nytt???
    Jag har som sagt kvar mitt gamla reklamerade chassi.
  • Luella
    smoolan skrev 2012-03-27 14:07:45 följande:
    Mailade wh watts om chassit och fick svaret att jag skulle smörja hjulen och chassit... Inget snack om att byta ut det alltså. Ska man godta det svaret?
    Nej, om du har smörjt (vilket inte hjälper) så ska du inte godta det. Jag skulle aldrig acceptera att en så dyr vagn låter som någon billig plastig vagn.
  • Luella
    smoolan skrev 2012-03-29 17:22:31 följande:
    Fick åter igen svar från wh watts att de bara byter ut chassit om det är trasigt. I annat fall säger de bara att jag måste smörja delarna. Känns ju sådär. Hade ngn här fått igenom en reklamation hos wh watts? Kanske läge att vända sig direkt till bugaboo. Problemet verkar ju vara rätt känt?
    Dåligt av dem. Vänd dig direkt till Bugaboo!
  • Luella
    Freddy73 skrev 2012-03-29 21:36:19 följande:

Vi ska köpa en Donkey till våra tvillingar som kommer i augusti och var och kikade på färger och tillbehör idag. Säljaren rekommenderade att köpa två Babynest att lägga i när bebisarna är små. Behövs det? Fungerar Babynest på samma sätt som en mjuklift?

Grattis till tvillingar!
    Babynest är något jag har haft hemma till bebisen men aldrig i vagnen. Jag skulle inte klämma ned ett babynest i liggdelen, den är så smal ändå. Men hemma har vi använt det jättemycket, våran bebis somnar i det och kan sedan flyttas runt utan att han vaknar. Jag tycker att det är jättepraktiskt och önskar att jag köpt ett sånt till första barnet.
  • Luella

Ni som har reklamerat era chassin för att de knarrar, har det nya chassit varit helt tyst? Chassit som jag fick istället knarrar det också, iofs inte lika mycket men det är ändå irriterande.

Vobblar era framhjul förresten när ni springer med vagnen?

Svar på tråden Bugaboo Donkey